A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint nem kell attól tartani, hogy az új szabályok miatt jelentősen átalakul majd a versenyzés a Forma-1-ben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint nem kell attól tartani, hogy az új szabályok miatt jelentősen átalakul majd a versenyzés a Forma-1-ben.
A királykategória versenyzői 2014-ben mindössze 100 kg-nyi üzemanyagot használhatnak el a versenyek során, ezért sok néző attól tart, kevesebb akciót láthatunk majd az előttünk álló bajnokság során.
Charlie Whiting viszont az Auto Motor und Sport című német szaklapnak adott interjújában elárulta, nem aggódik emiatt.
„Nem hiszem, hogy jelentősen megváltozik majd a versenyzés” – mondta Whiting.
„Már a 2013-as versenyautókkal is a lehető legkevesebb üzemanyagra törekedtek a csapatok. Mindig is téma volt az üzemanyaggal való spórolás, egyszerűen csak nem beszéltek róla ennyit.”
Az új szezonban egy új büntetési formátumot is bevezetnek a száguldó cirkuszban, bizonyos kihágásokért ugyanis 5 másodperces – bokszutcában letöltendő – büntetést is kiszabhatnak a stewardok. Ezt a fajta büntetést az előre tervezett bokszkiállások alkalmával is le lehet majd tölteni.
„Ha például egy versenyző 1 km/h-val átlépi a sebességhatárt a bokszutcában, 5 másodperces büntetést kap” – magyarázta Whiting.
„Ebben az esetben előnyszerzésről nemigen beszélhetünk, szóval egy bokszutca-áthajtásos büntetés túl kemény szankció volna. Ugyanakkor viszont meg kell büntetnünk, mert szabályt szegett.”
Nemcsak a motorok, aerodinamika tekintetében is jelentős változások történtek a száguldó cirkuszban, az idei évtől kezdődően ugyanis már nem lehet aerodinamikai célokra használni a versenyautók kipufogógázait.
Amikor az FIA versenyigazgatóját arról faggatták, megoldható-e mégis, hogy valamiféle kiskaput kihasználva a csapatok mégis előnyt kovácsoljanak ezen a területen, így felelt: „Ezt nem tudom elképzelni. A kipufogócső olyan pozícióban helyezkedik el, melyből elképzelhetetlen, hogy ráfújja a gázokat a padlólemezre, ahogy az elmúlt években.”