A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting kiállt a versenybírók múlt vasárnapi döntése mellett, miszerint nem büntették meg a Mercedes hétszeres világbajnokát, Michael Schumachert, amiért sárga zászlós jelzés alatt alkalmazta a DRS-rendszert.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting kiállt a versenybírók múlt vasárnapi döntése mellett, miszerint nem büntették meg a Mercedes hétszeres világbajnokát, Michael Schumachert, amiért sárga zászlós jelzés alatt alkalmazta a DRS-rendszert.
A német versenyző harmadikként ért célba Valenciában, ám egészen este 7 óráig nem lehetett biztos abban, hogy megtarthatja az így megszerzett 15 pontot, Mark Webber, illetve a Red Bull panasza miatt ugyanis vizsgálat alá helyezték, mivel felmerült a gyanú, a sárga zászlós jelzés alatt szabálytalanul jár el.
Schumachert végül nem büntették meg, a versenybírók ugyanis úgy találták, bár valóban nyitotta autójának hátsó szárnyát, jelentősen csökkentette sebességét a veszélyes pályaszakaszon, sőt, a mögötte érkező Mark Webber valójában még 3 tizedmásodperccel gyorsabb is volt a hétszeres bajnoknál.
„A versenybírók megállapították, hogy a versenyző jelentősen csökkentette sebességét, amint beért a dupla sárga zászlós zónába” – állt az FIA által kiadott közleményben.
A sportot irányító testület képviseletében Charlie Whiting nemrég elmondta, helyesen jártak el a stewardok, nincs olyan szabály ugyanis, mely kimondja, hogy a versenyzők nem használhatják a DRS-t a sárga zászlós szituációkban. A szakember szerint a döntő tényező az ilyen esetekben az, hogy az adott versenyző lassít-e a sárga zászlós szakaszon.
„Ez nem a DRS állásáról szól” – nyilatkozta Whiting.
„Nincs olyan szabály, amely kimondja, hogy a DRS-nek nyitva vagy zárva kell lennie sárga zászlós jelzés alatt. A döntő tényező az, hogy a versenyző lassít-e vagy sem. És összehasonlítva eggyel korábbi körével, Schumacher jelentősen csökkentette a sebességet.”