A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es versenyigazgatója szerint nem igaz, hogy a rádióforgalmazás szigorítása biztonsági kockázatot rejt magában.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es versenyigazgatója szerint nem igaz, hogy a rádióforgalmazás szigorítása biztonsági kockázatot rejt magában.
A szezont megelőzően a sportot irányító testület úgy döntött, szigorít a sportszabályzat 27.1-es cikkelyén, mely kimondja, hogy „a versenyzőknek egyedül, segítség nélkül kell vezetniük versenyautóikat”.
Ennek értelmében a csapatok mérnökei jóval kevesebb információval láthatják el a versenyzőket, mint a korábbi években.
Az évadnyitó Ausztrál Nagydíj után Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója azt mondta, Nico Rosberg közel állt ahhoz, hogy fékhiba miatt kiessen, majd hozzátette, a rádiószigor olyan helyzetekhez vezethet a továbbiakban, melyek már kívül esnek a mérnökök ellenőrzésén.
Charlie Whiting szerint azonban nem igaz, hogy a szigorításokkal veszélybe sodorták a versenyzőket.
„A biztonságilag kritikus dolgokat meg tudják jeleníteni a kijelzőn, szóval csupán arról kell megbizonyosodniuk, hogy megfelelő üzeneteket küldenek a kijelzőre” – mondta az FIA versenyigazgatója.
„Valójában itt a csapat és a versenyző közti kommunikációról van szó a rádió igénybevétele nélkül – anélkül, hogy megmondanák neki, milyen beállításokat alkalmazzon. Meg fognak birkózni ezzel.”
Whiting azt mondja, az új szabályozás eredményesen debütált Ausztráliában.
„Úgy érzem, sikerült eltalálnunk a megfelelő egyensúlyt. Voltak kisebb gondok, amikor a versenyt leállították. A csapatoknak bizonyos információkkal el kellett látniuk a versenyzőket, ezeket normál esetben nem engednénk, de konzultáltunk mindenről, szóval rendben volt a dolog.”