Friss hírek

Whiting szerint biztonságos a KERS használata

Az FIA nem aggódik az idei évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) megbízhatósága miatt, ugyanis meggyőződése, hogy minden lehetséges óvintézkedést megtett azért, hogy biztonságos legyen az eszköz használata.

Az FIA nem aggódik az idei évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) megbízhatósága miatt, ugyanis meggyőződése, hogy minden lehetséges óvintézkedést megtett azért, hogy biztonságos legyen az eszköz használata.

Az idei évben számos új szabály kerül bevezetésre a Forma-1-ben, melyek közül a hibrid rendszer a legvitatottabb a csapatok körében.

Az új eszköz ugyanis még egy teljesen ismeretlen terület, így számos veszélyt tartogat, elég csak visszaemlékezni a BMW Sauber nyári esetére, mikor megrázta az autó az egyik szerelőt a KERS hibás működése miatt.

A csapatok azóta még elővigyázatosabbak, az autó körül dolgozók szigetelt kesztyűt hordanak, és mindent megtesznek az ilyen és ehhez hasonló esetek elkerülése érdekében.

Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting éppen ezért úgy érzi, minden a legnagyobb rendben lesz a hibrid rendszer használatával az idei szezonban, és a pilóták, a szerelők, illetve a pálya szélén dolgozók is maximálisan biztonságban lesznek.

“A Technikai Munkacsoporton belül, a BMW irányításával felállítottunk egy KERS Biztonsági Munkacsoportot” – mondta a szakember. “A csapatok szakértői többször összeültek, és javaslatokat tettek, melyek közül néhány már szabályba is foglaltatott, néhányat pedig kiküldtünk a versenyeket rendező pályáknak.”

“A csapatok mindezt szem előtt tartják saját biztonságuk érdekében, továbbá arra is figyelnek majd, hogy a pályabírók miként kezelik a lerobbant autókat. Olyan extra dolgok is az autókba kerülnek, mint a KERS működését jelző led. A pályabírók pedig átfogó továbbképzésben részesülnek.”

“A rendszer maga is biztonságos lesz. Ha bármi kockázat van, az egyértelmű lesz az autóhoz siető pályabíró számára. Először mindig a KERS státuszát jelző ledre kell figyelnie, és ha az rossz állásban van, akkor nem szabad hozzányúlnia a kasztnihoz.”

“A pálya szélén dolgozók szintén kapnak egy útmutatót arról, miként fogják meg az autókról leszakadó alkatrészeket, amiket színkódokkal látunk el. Ha az rázhat, tudniuk kell, miként távolítsák el a pályáról. A pálya szélén dolgozók is szigetelt kesztyűt viselnek majd, ami megvédi őket a néhány száz volttól.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További hírek