Whitmarsh: A Forma-1-nek szüksége van Amerikára

A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh úgy gondolja, hogy a Forma-1-nek igenis szüksége van legalább egy észak-amerikai futamra, különösen azt követően, hogy egy amerikai csapattal bővülhet a mezőny 2010-ben.

A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh úgy gondolja, hogy a Forma-1-nek igenis szüksége van legalább egy észak-amerikai futamra, különösen azt követően, hogy egy amerikai csapattal bővülhet a mezőny 2010-ben.

Azzal, hogy a Kanadai Nagydíj kikerült az idei versenynaptárból, a sport történetében először nem rendeznek futamot Észak-Amerikában, pedig a térség nagyon fontos a Forma-1-ben jelenlévő autógyártók számára.

Whitmarsh éppen ezért úgy gondolja, a csapatoknak mindent meg kell tenniük azért, hogy a sport valamilyen úton-módon visszatérhessen az Egyesült Államokba, ahol egyre nagyobb az érdeklődés a királykategória iránt.

A brit szakember szerint a résztvevőknek nem szabad arra várniuk, hogy majd a sport kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone megoldja a helyzetet, nekik kell kezükbe venni az irányítást, hogy visszatérhessenek az Államokba a jövőben.

“Teljes az egyetértés a FOTA tagjai között abban, hogy szükségünk van egy versenyre az Egyesült Államokban, és ki kell dolgoznunk, miként tudnánk mindezt megvalósítani” – mondta Whitmarsh az autosport.com-nak.

“A FOTA-n belül úgy gondoljuk, sokkal inkább stratégiailag kell megközelítenünk azt, hogy miként bővítsük a versenynaptárat. Bizonyosságot kell szereznünk arról, hogy életképes a sportunk, kordában tudjuk tartani a költségeket, és javítani tudunk a show-n.”

“Az idei versenynaptár már elkészült, mire a FOTA elkezdte a munkáját, azonban meg kell néznünk, hol vannak a nagyobb befektetőink, és Amerika egy igazi kihívás. Nem fordíthatunk hátat, de talán teljesen másképpen kell megközelítenünk a dolgokat.”

“Ahelyett, hogy azt kellene figyelnünk, ki fizet a legtöbbet azért, hogy ott versenyezzünk, stratégiai alapon kellene megközelítenünk a dolgokat, és a FOTA-nak talán fel kellene ajánlania támogatását a szervezőknek. Versenyzőinket promóciós turnéra küldhetnénk egy évvel, fél évvel az esemény előtt, hogy különböző rendezvényeken vegyenek részt, ezzel népszerűsítve az adott futamot.”

“Ahelyett, hogy mindent a promóterre hagynánk, fel kell tennünk a kérdést, hogy vajon milyen módon tudnánk növelni az érdeklődést. Miként fokozhatjuk az izgalmakat, és miként tehetjük vonzóbbá a Forma-1-gyet Észak-Amerikában. Legyen szó a Ferrariról, a Daimlerről, a BMW-ről, vagy bármely jelentős befektetőről a Forma-1-ben, a legtöbb csapat számára nagyon fontos az amerikai piac” – tette hozzá Whitmarsh.

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS