A Williams istálló technikai igazgatója, Mike Coughlan úgy véli, nagyon jó döntést hoztak azzal, hogy csak ma, a második előszezoni teszten vitték először pályára új autójukat.
A Williams istálló technikai igazgatója, Mike Coughlan úgy véli, nagyon jó döntést hoztak azzal, hogy csak ma, a második előszezoni teszten vitték először pályára új autójukat.
A grove-i gárda tavalyi modelljével kezdte meg a munkát két hete Jerezben, Coughlan elmondása szerint azért, mert a dél-spanyolországi versenypályán nem tudtak volna hasznos munkát végezni az új modellel.
„A korai tesztek nagy része rendszerellenőrzésekről szól” – mondta Coughlan.
„A jerezi egy egyedülálló pálya, nagyon agresszív a gumikkal, az időjárás is elég hűvös. Szóval azt mondtuk, ’nem sokat tanulnánk ott az új autóval, úgyhogy Barcelonában vigyük azt pályára először, és azonnal legyen jó a tempója!’”.
A szakember hozzátette, jó lenne, ha mindhárom előszezoni tesztet Barcelonában tartanák.
„Ha Barcelonában lett volna az első teszt, pályára vittük volna az új autót. A jerezi tényleg egy nagyon egyedülálló helyszín, zabálja a gumikat. Ráadásul nem is megyünk a szezon során olyan helyszínekre, amely hasonló típusú, és az időjárási körülmények is ilyenek.”
„Azt gondolom, a barcelonai pálya rendben van – nagyon sok szimulációt végeztünk már erre az aszfaltcsíkra vonatkozóan. Ráadásul könnyű megközelíteni, olcsó a repülő, jó hotelek vannak, és a város is remek. Jó lenne, ha mindhárom teszt Barcelonában lenne.”