Willis szerint rémálom lesz a pénteki edzésnap

A Red Bull Racing technikai igazgatója, Geoffrey Willis ugyan magabiztosan várja az idei évet, tisztában van azzal, hogy minden eddiginél keményebb feladat előtt állnak, ugyanis nem lesz lehetőségük tesztelni a szezon közben.

A Red Bull Racing technikai igazgatója, Geoffrey Willis ugyan magabiztosan várja az idei évet, tisztában van azzal, hogy minden eddiginél keményebb feladat előtt állnak, ugyanis nem lesz lehetőségük tesztelni a szezon közben.

Az energiaital-gyárosok hétfőn rántották le a leplet vadonatúj versenyautójukról, melytől a vezetőség komoly eredményeket remél.

Willis azonban figyelmeztetett, senkinek sem lesz könnyű dolga az idei évben, különösen amiatt, hogy az előttük álló még szűk két hónapban kell elvégezniük a munka javarészét, mert a szezon közben már csak a versenyhétvégék pénteki napjain lesz lehetőségük a tesztelésre.

“A legkomolyabb változás, amelyről a decemberi FIA-FOTA találkozón döntöttek, a szezonközi tesztek betiltása, illetve a motorok élettartamának megduplázása” – mondta a szakember.

“Ez pedig azt is jelenti egyben, hogy csak a versenyhétvégék pénteki napjain nyílik majd lehetőségünk a tesztelésre szezon közben. A jövőben nem engedhetjük meg magunknak azt a luxust, hogy három nap alatt 1500 km-t tesztelhessük a különböző komponenseket.”

“Együtt kell készülnünk a versenyekre, és tesztelni az új elemeket. Gondosan ügyelnünk kell arra, hogy a megfelelő elemek időben elkészüljenek, és azokat pályára tudjuk vinni, mert ha néhány napot csúszunk, akkor borulhat minden, mert nem kizárt, hogy a következő versenyhelyszín már nem alkalmas az adott elemek tesztelésére.”

“Mindenképpen javítanunk kell a mérnöki folyamatokon: a tervezésen, a gyártáson, a tervezés koordinálásán, a tesztek szerkezetén, hogy a lehető legfontosabb dolgokon tudjunk dolgozni.”

A szezonközi tesztek betiltásával komoly szerepet kapnak majd a számítógépek, ugyanis a szélcsatornában kell elvégezni a munka nagyobb részét, habár az idei évtől ezen a területen is megszorításokat vezetnek be.

A hétvégék pénteki napjai pedig minden eddiginél keményebbek lesznek, ugyanis rövid idő alatt kell fontos döntéseket hozniuk a szakembereknek, és ha egy kis hibát is vétenek, úszhat az egész versenyük.

“Ügyesnek kell lennünk a pályán szerzett adatok feldolgozása terén” – folytatta Willis. “Pénteken mindössze két óra szünetünk van az első, és a második edzés között. Éppen ezért a lehető leggyorsabban le kell vonnunk a megfelelő következtetéseket az első edzésen elvégzett munkából, hogy megfelelően felkészülhessünk a második edzésre.”

“A pénteki nap végére egy olyan beállításokkal rendelkező autónk kell, hogy legyen, amit szombat reggel is használni tudunk, mert a folytonosság segíthet a versenyzőknek.”

“Egy teszttel ellentétben, ahol három napot tölthetünk a pályán, mindössze 90 percünk van a tesztelésre, majd ki kell elemeznünk az adatokat, változtatásokat kell eszközölnünk, és újabb 90 percet tölthetünk a pályán, ami után döntést kell hoznunk a hétvége hátralévő részére. Tehát minden eddiginél gördülékenyebb munkára van szükségünk” – tette hozzá Willis.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS