Wolff: A Cadillac kompenzációs díja még mindig nem elég magas - F1VILÁG.HU

Wolff: A Cadillac kompenzációs díja még mindig nem elég magas

HIRDETÉS
A Cadillac 2026-os Forma-1-es belépése jelentős pénzügyi következményekkel jár majd a jelenlegi 10 csapat számára, amely a sportág történetének egyik legnagyobb értéknövekedési időszakában zajlik.
General Motors, Cadillac, GM
HIRDETÉS

A General Motors (GM) támogatásával érkező Andretti-Cadillac csapat belépése körüli vita már több mint egy éve húzódik. Az egyeztetések eredményeként a Cadillac végül megállapodásra jutott, hogy 2026-tól hivatalosan is csatlakozik a Forma-1 rajtrácsához.

A Forma-1-be érkező új csapatoknak úgynevezett „felhígulás elleni díjat” kell fizetniük, amely kompenzálja a már jelenlévő csapatokat a versenydíjalapra gyakorolt hatások miatt. Az összeget a Concorde Egyezmény keretében rögzítették, és eredetileg 2020-ban 200 millió dollárban határozták meg. Azonban a Forma-1 csapatainak értéke azóta drámaian megnőtt, így az összeg alacsonynak bizonyult.

A legfrissebb jelentések szerint a Cadillac által fizetendő kompenzációs díj már több mint kétszerese az eredeti összegnek, elérve a 450 millió dollárt. Bár ez jelentős növekedés, Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint még mindig nem elégséges.

„Első ránézésre veszítünk rajta” – mondta Wolff a német Auto Motor und Sport című lapnak. „A kompenzációs díj — amely jelenleg 450 millió dollár — túl alacsony. Nem fedezi az azonnali bevételkiesést.”

Wolff szerint a jelenlegi csapatok bevételi forrásait és részvényárfolyamát érintő hatások miatt az emelt összeg sem nyújt megfelelő kárpótlást. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a Cadillac hosszú távú hozzájárulása a Forma-1-hez még mindig pozitív irányba terelheti a sportág értékét.


HIRDETÉS

„Csak az idő fogja megmutatni, milyen értéket nyer a sport egy 11. csapat jelenlétével” – magyarázta Wolff. „Ha a Cadillac most egy gyári csapattal érkezik, és megfelelő marketingköltségvetést fektet be, az értékes kiegészítése lesz a sportágnak.”

Wolff azt is kiemelte, hogy a Forma-1 az utóbbi években pénzügyi szempontból stabilabbá vált, különösen a 2021-ben bevezetett költségplafon miatt.

„A régi klisé, miszerint a Forma-1 csak pénznyelő gödör, mára a múlté” – mondta Wolff. „A Mercedes 30–35 százalékos adózás előtti nyereséghányadot ér el, amely még a motorfejlesztési kiadásokat is ellensúlyozza.”

A Mercedes-Benz Grand Prix Ltd. legfrissebb pénzügyi adatai szerint a csapat 2023-ban 546,5 millió angol font árbevételt ért el, amely 71,9 millió fonttal haladja meg a 2022-es adatokat. Ennek ellenére a profit 89,7 millió fontról 83,8 millió fontra csökkent, miközben az osztalékfizetés 55,2 millió fontról 75 millió fontra emelkedett.

A Cadillac érkezése nemcsak pénzügyi, hanem sportszakmai szempontból is komoly változásokat hozhat. Az amerikai gyártó célja, hogy a Forma-1 értékét tovább növelje, miközben a saját csapata is stabil alapokra helyezkedik. A Graeme Lowdon csapatfőnök által irányított projekt komoly előkészületeket igényel, és az új szabályrendszerhez való alkalmazkodás kulcsfontosságú lesz a siker érdekében.

Bottas: A Mercedes nem áll az utamba, ha versenyzési lehetőség kínálkozik

A Forma-1 globális növekedésével párhuzamosan a Cadillac érkezése új távlatokat nyithat, ám az, hogy a befektetés valóban megtérül-e, csak az idő múlásával derül ki. Wolff szerint minden a Cadillac hosszú távú stratégiáján múlik: „Ha jól csinálják, a sport minden szereplője profitálhat belőle.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!