Friss hírek

Wolff: A Ferrari már pénteken hibát követett el

Érdekes adalékkal szolgált a Ferrari Magyar Nagydíjon látott betlijéhez a Mercedes csapatfőnöke. Toto Wolff szerint az olaszok akkor követték el az első hibájukat, amikor nem spóroltak meg egy extra szett közepes abroncsot.

Ismét egy potenciális futamgyőzelem csúszott ki a Ferrari Forma-1-es istállójának kezei közül, ezúttal a Hungaroringen. A csapat Charles Leclerc-rel az élen állt a Magyar Nagydíjon, amikor a 39. körben kemény keverékű gumikért kihívta a pilótát. Mivel a fehér oldalfalú gumik nem működtek a Ferrarin, Leclerc futama itt kisiklott, így a monacói végül csak a hatodik helyen ért célba. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szolgált érdekes információkkal a helyzetről, szerinte ugyanis a Ferrari már akkor hibát követett el, amikor a hétvége korábbi szakaszán nem tett félre Leclerc számára egy szett új közepes keveréket, így a második kerékcseréje során a Ferrari kénytelen volt keményekre váltani.

„Szerintem nem volt más lehetőségük. Csak kemény és lágy keverékeik maradtak, a lágyakhoz pedig akkor még túl korai volt. Szerintem pénteken vagy szombaton hibát követtek el, amikor nem hoztak magukkal egy új szett közepes abroncsot.”

Hirdetés
 

Wolff természetesen a saját pilótái teljesítményét is értékelte. George Russellt elsősorban az időmérős első helyezéséért, Lewis Hamiltont pedig a futamon mutatott felzárkózásáért dicsérte.

„Először is ki kell emelni, mennyire nagyszerű időmérőt teljesített George, aki a futamon is kiválóan vezetett. Azonban folyamatosan harcolnia kellett, így túlhasználta az abroncsait. A második etapban el is fogyasztotta azokat. Ahonnan Lewis feljött, az hihetetlen. Kissé a háttérbe szorult, senki sem foglalkozott vele igazán, aztán hirtelen az élmenőknél is gyorsabb időket pakolt oda. Ha tegnap nincs DRS-problémája, akkor szerintem ma élvezetes harcot vívhatott volna a futamgyőzelemért.”

Hamilton eredetileg három rajthelyes előnyt élvezett a tizedik pozícióból induló Max Verstappennel szemben, ám a holland pilóta egy alávágással át tudta ugrani a hétszeres világbajnokot. Hamilton csak három körrel később állt ki kerékcserére. Wolff elmondta, miért nem reagáltak a Red Bull stratégiájára.

„Azon a ponton nagy kockázatot vállaltak. Akkor még nem volt egyértelmű számunkra, hogy egy- vagy kétkiállásos stratégiára lesz szükségünk. Ők vállalták a kockázatot, és végül tovább kitartottak az abroncsaik, mint arra számítottunk.”

Az élről rajtoló Russell lényegében Verstappennel teljesen megegyező stratégiát követett, mégis 12 másodperccel a címvédő mögött zárt. Wolff szerint ez azt példázza, mekkora formában versenyez a tavalyi világbajnok.

„Szerintem tudomásul kell vennünk, hogy Max a Red Bullban jelenleg egy másik szintet képvisel, ahogy Charles is a Ferrariban” – kommentálta.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!