Friss hírek

Wolff: A Racing Point még ránk is veszélyes lehet!

A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff azt mondja, ők minden tekintetben a szabályoknak megfelelően jártak el a Racing Point Forma-1-es csapatával való együttműködésük során. A szakember biztos benne, bizonyos pályákon még nekik is nehéz lesz legyűrni a silverstone-i istállót.

A Racing Point évek óta szoros partnerségben áll a Mercedesszel, az idei évben azonban meglehetősen nagyot robbantottak, amikor a téli teszteken pályára vitték RP20-as versenyautójukat – mely a megszólalásig hasonlít a Mercedes tavalyi autójára.

A Renault már akkor kilátásba helyezett egy óvást, amit végül a szezon második versenye, a Stájer Nagydíj után nyújtott be a versenybíróság felé. A francia csapat állítása szerint a Racing Point első és hátsó fékcsatornái ugyanolyanok, mint a Mercedesé, ez pedig ellentétes a szabályokban foglaltakkal.

Nikolas Tombazis, az FIA technikai főnöke a minap egy interjúban azt mondta, folyamatban van az ügy kivizsgálása, és bár jelenleg erre semmilyen jel nem utal, ha kiderülne, hogy a Mercedes is vádolható az ügyben, az súlyos következményekkel járna a német istálló számára.

Toto Wolff, a Mercedes motorsport-főnöke viszont nem tart ettől: azt mondja, ők mindenben a szabályoknak megfelelően jártak el, a Racing Point egész egyszerűen ügyesen másolt, és ütőképes autót épített a télen.

„Én nem tudom megítélni, mi a helyzet, mert nem látok a karosszéria alá” – mondta újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak szombaton a Mercedes csapatfőnöke.

„Ami minket illet, mindenben a szabályoknak megfelelően jártunk el. Amennyire én tudom, a Racing Point szoros kapcsolatban állt a Nemzetközi Automobil Szövetséggel a teljes folyamat során.”

„Úgy tűnik, hogy átszabták a mi autónkat, vásároltak tőlünk nem listázott alkatrészeket is, és egyszerűen csak remek munkát végeznek.”

„Ahogy Nikolas Tombazis is említette, ez nem is inkább egy technikai kérdés, sokkal inkább filozófiai.”

„Hogy kell-e a kis csapatoknak alkatrészeket vásárolniuk a nagyobbaktól, hogy kevesebb pénzt költsenek kutatásra és fejlesztésre, és kell-e, hogy ebből a nagyobb istállók némi üzletet csináljanak? Vagy mindenkinek magának kellene, hogy fejlessze a kasztniját, komoly pénzeket áldozva kutatásra és fejlesztésre, aminek a következménye egy kétpólusú bajnokság lenne még a költségvetési plafon mellett is?”

Fotó: Racing Point

Wolff azt mondja, örül a Racing Point versenyképességének, a Magyar Nagydíj időmérő edzése után pedig – ahol Lance Stroll a 3., Sergio Perez pedig a 4. helyen zárt – úgy véli, partnercsapatuk a jövőben még rájuk is veszélyes lehet.

„Az elmúlt évben folyamatosan azt hallgattuk, hogy a kisebb csapatok képtelenek a rajtelsőségekért, dobogókért és győzelmekért harcolni. Most pedig ott van a Racing Point, mely bizonyos kanyarokban ugyanolyan gyors, mint mi, és ez egy kiváló kihívás.”

„Nincs kétségem afelől, hogy kemény dió lesz legyűrni őket még nekünk is bizonyos pályákon.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!