Wolff: A Racing Point még ránk is veszélyes lehet!

Sergio Perez, Racing Point RP20
Fotó: Racing Point
A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff azt mondja, ők minden tekintetben a szabályoknak megfelelően jártak el a Racing Point Forma-1-es csapatával való együttműködésük során. A szakember biztos benne, bizonyos pályákon még nekik is nehéz lesz legyűrni a silverstone-i istállót.

A Racing Point évek óta szoros partnerségben áll a Mercedesszel, az idei évben azonban meglehetősen nagyot robbantottak, amikor a téli teszteken pályára vitték RP20-as versenyautójukat – mely a megszólalásig hasonlít a Mercedes tavalyi autójára.

A Renault már akkor kilátásba helyezett egy óvást, amit végül a szezon második versenye, a Stájer Nagydíj után nyújtott be a versenybíróság felé. A francia csapat állítása szerint a Racing Point első és hátsó fékcsatornái ugyanolyanok, mint a Mercedesé, ez pedig ellentétes a szabályokban foglaltakkal.

Nikolas Tombazis, az FIA technikai főnöke a minap egy interjúban azt mondta, folyamatban van az ügy kivizsgálása, és bár jelenleg erre semmilyen jel nem utal, ha kiderülne, hogy a Mercedes is vádolható az ügyben, az súlyos következményekkel járna a német istálló számára.

Toto Wolff, a Mercedes motorsport-főnöke viszont nem tart ettől: azt mondja, ők mindenben a szabályoknak megfelelően jártak el, a Racing Point egész egyszerűen ügyesen másolt, és ütőképes autót épített a télen.

„Én nem tudom megítélni, mi a helyzet, mert nem látok a karosszéria alá” – mondta újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak szombaton a Mercedes csapatfőnöke.

„Ami minket illet, mindenben a szabályoknak megfelelően jártunk el. Amennyire én tudom, a Racing Point szoros kapcsolatban állt a Nemzetközi Automobil Szövetséggel a teljes folyamat során.”

„Úgy tűnik, hogy átszabták a mi autónkat, vásároltak tőlünk nem listázott alkatrészeket is, és egyszerűen csak remek munkát végeznek.”

„Ahogy Nikolas Tombazis is említette, ez nem is inkább egy technikai kérdés, sokkal inkább filozófiai.”

„Hogy kell-e a kis csapatoknak alkatrészeket vásárolniuk a nagyobbaktól, hogy kevesebb pénzt költsenek kutatásra és fejlesztésre, és kell-e, hogy ebből a nagyobb istállók némi üzletet csináljanak? Vagy mindenkinek magának kellene, hogy fejlessze a kasztniját, komoly pénzeket áldozva kutatásra és fejlesztésre, aminek a következménye egy kétpólusú bajnokság lenne még a költségvetési plafon mellett is?”

Fotó: Racing Point

Wolff azt mondja, örül a Racing Point versenyképességének, a Magyar Nagydíj időmérő edzése után pedig – ahol Lance Stroll a 3., Sergio Perez pedig a 4. helyen zárt – úgy véli, partnercsapatuk a jövőben még rájuk is veszélyes lehet.

„Az elmúlt évben folyamatosan azt hallgattuk, hogy a kisebb csapatok képtelenek a rajtelsőségekért, dobogókért és győzelmekért harcolni. Most pedig ott van a Racing Point, mely bizonyos kanyarokban ugyanolyan gyors, mint mi, és ez egy kiváló kihívás.”

„Nincs kétségem afelől, hogy kemény dió lesz legyűrni őket még nekünk is bizonyos pályákon.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Lépj be a paddockba! Ez történik Barcelonában!