Bár a szinte teljesen eltüntetett oldalszekrények révén a Mercedes állt elő a legextrémebb technikai megoldással a mezőnyben, ebből nem következett az, hogy az ő autójuk lenne a legerősebb a 2022-es F1-es szezon elején, az új szabályok debütálásakor. A Mercedest sújtja egyik legjobban a delfinezés, a hosszú egyenesek végén tapasztalt pattogás, ami komoly stabilitási gondokat okoz Lewis Hamilton és George Russell számára, akik a Red Bullban és a Ferrariban látják a fő favoritokat.
A szombati csapatvezetői sajtótájékoztatón Wolff is mindenkiben próbálta egyértelműsíteni, ne számítson Mercedes-győzelemre Sakhirban. „Ahogy most áll, vagyis a szabadedzésekből levont következtetéseink alapján, nem. Úgy tűnik, a Red Bull a saját ligájában játszik, és őket követi egy halom csapat, akik között a sorrendet még nehéz felrajzolni az eltérő üzemanyagmennyiségek és motorvezérlések miatt” – mondta az osztrák csapatvezető. „Jó viszont látni, hogy az Alfa Romeo és az Alpine is ennyire elöl vannak az edzések után. Az új szabályokkal azt célozták, hogy közelebb hozzák egymáshoz a mezőny tagjait, és pontosan ez történt.”
Ez a kezdeti pesszimizmus viszont nem jelenti azt, hogy Wolff a csapat 2022-es bajnoki esélyeiről is lemondott volna, hiszen a megszokottnál intenzívebb fejlesztési tempó várható a csapatoktól, és elmondása szerint már a Mercedesnél is közel a megoldás a bajokra.
„Ismét csak a számításainkból kiindulva azt hiszem, hogy ebben a pillanatban nem vagyunk azonos teljesítményszinten a legjobbakkal. Ám személy szerint úgy gondolom, hogy egyszerű megoldásokkal vissza tudnánk nyerni az elveszett teljesítményt, ennek mikéntje pedig már kezd kikristályosodni. A szezon 23 versenyből áll, szóval ha egy-kettőt még ki is húzunk, mert a dobogón kívül végzünk, a kiesésekkel szemben senki sem élvez védelmet – tavaly is láthattuk, hogy ez nagy szerepet játszhat” – fogalmazott Wolff.
„Mindent megteszünk, a lehető leggyorsabban előállunk az új fejlesztésekkel, igyekszünk minél jobban kiismerni az autót és további teljesítményt találni.”