A Red Bullnál azt gyanítják, a Mercedes hajlékony szárnyakkal tudott olyan végsebességre szert tenni, mint amilyet például az egy héttel ezelőtti Brazil Nagydíjon is láthattunk tőlük.
Az osztrák istálló azt gyanítja, a Mercedes hátsó szárnyának alsó lapja hajlik meg nagy tempónál, a közösségi médiában pedig a napokban elkezdett terjedni egy fotó, mely állítólagosan a Red Bull teóriáját támasztja alá. Christian Horner, a Milton Keynes-i istálló csapatfőnöke ugyanis pénteken azt mondta, a Mercedes szárnyvéglapjain súrlódásnyomok látszanak, amik egyértelmű jelei annak, hogy a szárny vízszintes eleme meghajlik.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint viszont szellemeket lát a Red Bull.
„Ki küldte ezt el a médiának? Ez sokkoló!” – mondta újságíróknak nyilatkozva szombaton a szakember.
„Meg tudjátok mutatni nekem, hogy mi láható ezeken a fotókon? Semmit nem látok ezeken a fotókon, eltekintve attól, hogy valami össze van karcolva.”
„Egy szellem! Nem tudom, honnan szedték ezt a fotót, és valójában mi van rajta… Ez egy szellem!”
A szombati időmérő után Christian Horner azt mondta, a katari végsebességekből látszik, hogy az FIA lépett a hajlékony szárnyak ügyében, a Mercedest pedig már kontroll alatt tartják. A dohai versenyhelyszínen valóban voltak szigorúbb ellenőrzések a szövetség részéről, Wolff azonban állítja, teljes mértékben szabályos az autójuk. Az FIA részéről egyébként úgy fogalmaztak, az új terheléses tesztek „információgyűjtésre” szolgálnak.
„Mutattak adatokat vagy fotókat az egyenesbéli teljesítményről?” – kérdezett vissza Wolff, amikor arról faggatták, mit gondol a Red Bull vezetőinek elméletéről. „Ez egy kevésbé motorigényes pálya. Azt gondolom, egyszerűen csak jó munkát végeztek. A végsebességük ezzel a nagy szárnnyal ugyanolyan, mint a miénk. Örülök, hogy örülnek.”
„De érjünk oda Szaúd-Arábiába, és lehet, hogy megint hallunk tőlük valamilyen véleményt… Azok a viták, amiket elindítanak… Már nem tudom követni őket… És azt a döntést hoztam magamnak és a csapatnak, hogy nem is fogjuk, egyszerűen nem tudjuk… Képtelenek vagyunk kommentálni ezeket a pletykákat, amiket az az oldal generál…”
„Azt hiszem, egy új terheléses tesztet próbálnak ki [az FIA-nál] – a jövő év miatt is. Azért, hogy robosztusabbak legyenek ezek a dolgok, és csak ellenőrzik, hogy mennyire hajlik a szárny” – fogalmazott Wolff.
„Szerintem nincs is a szabályzatban, vagy nincs is technikai direktíva – ez sokkal inkább csak egy kísérlet. Érdekes lesz látni az eredményt, mert úgy hiszem, hogy mi a jó oldalon állunk. De csak tippelgetek, nem tudom, mik az eredmények. Azt sem tudom, mikor akarják csinálni.”