Az erős téli forma után a Ferrari szinte favoritként várhatta a 2019-es idényt, kilenc futam után azonban még mindig győzelem nélkül áll a patinás olasz istálló.
A Ferrari szezonja nem indult jól Ausztráliában, tévútra kerültek ugyanis a beállításokkal, igaz, a soron következő, bahreini versenyhétvégén úgy tűnt, rátaláltak jó formájukra: Charles Leclerc a pole pozícióból indulhatott, és jó úton haladt a győzelem felé, ám egy műszaki probléma miatt végül csak a 3. helyen ért célba.
„Azt gondolom, a Ferrari valahogy elveszítette a lendületet Bahreinben, mivel az övék volt a leggyorsabb autó, és meg kellett volna nyerniük a versenyt Leclerckel” – mondta Toto Wolff, a Mercedes motorsport-főnöke a Motorsport.com című lapnak.
„Bakuban Charles volt a leggyorsabb, mielőtt összetörte autóját az időmérőn, Montrealban pedig Sebastian [Vettel] volt az élen, amíg meg nem büntették. Szóval a nyers teljesítmény alapján könnyen alakulhatott volna másképp is.”
Wolff elárulta, a Ferrari szezon előtti formája tényleg aggasztó volt, a Mercedes pedig nem altatott a téli teszteken.
„Aggódtam” – vallotta be Wolff.
„Az első teszten még nem, mert az első teszten egy nagyon meggyőző Ferrarit láttunk. Amikor kiálltunk a pályára, láthattuk a féktávokat az 1-es, a 2-es és a 3-as kanyaroknál. Elképesztőek voltak.”
„Láthattuk, hogy a Ferrari nagyon jó volt, de tudtam, hogy nekünk lesz egy új csomagunk, és gyakorlatilag teljesen megváltoztatjuk az autót. Pályára vittük hétfőn, és valahogy nem korrelált. Majd a második napon sem.”
„Azt gondoltuk, valós problémáink vannak. De a harmadik napra minden megváltozott, amikor az autó valahogy összeállt. A negyedik napon pedig már hoztuk a Ferrari idejeit, ez volt az első alkalom a nyolc tesztnap során, amikor az volt az érzésünk, hogy helyes úton járunk.”