A német istálló számára döcögősen indult a 2023-as idény, és már a bahreini szezonnyitó hétvégéjén döntés született arról, hogy drasztikusan átalakítják a W14-es kódjelű versenyautót, hogy mihamarabb visszatérjenek a győztesek közé. A Mercedes a május végi Emilia-Romagna Nagydíjra egy jelentősebb fejlesztési csomaggal érkezik, Wolff ugyanakkor azt mondja, az újításokkal nem fognak egycsapásra az élre kerülni.
„A cél Imola. De kezelnem kell mindenki várakozásait, mivel annyit beszélünk már a fejlesztésről. Ha viszont pályára visszük majd, nem valószínű, hogy köröket verünk a Red Bullra. Azt gondolom, jó kiindulópontot jelentenek majd az újítások” – mondta a szakember.
Wolff beszélt arról is, a legfőbb gyengeséget a rugózás jelenti, a bakui gyengébb teljesítményt pedig nem az okozta, hogy az autó túl nagy légellenállással rendelkezett, hiszen „senki nem előzött senkit”.
„Ami a mi autónkat illeti, sokkal inkább a menetvezérlésről van szó, mint a nyers leszorítóerőről. Felrakhatunk rengeteg leszorítóerőt az autóra, de az túl lassú és merev lesz. Látni a belső kamerás felvételeken is, hogy a Red Bull alig mozog, megvan a sebessége az egyenesekben, és a bukkanókon nagyon könnyed az egyensúlya. Ha az összes többi belső kamerás felvételt megnézzük, láthatjuk, hogy az autók nehezen boldogulnak.”
„Alapvetően azt gondolom, hogy a talajhatás elvén épülő autók sz*r autók – a kérdés az, kinek van a legkevésbé sz*r autója, nem igaz?”
A Mercedes-főnök kifejtette, ha nem lenne a költségplafon, egy teljesen új kasztnival rukkolnának elő a szezon során – ehelyett viszont most a felfüggesztésre és a padlólemez aerodinamikájára fókuszálnak.
„Amit tényleg nagy gondossággal el kell döntenünk, hogy mit akarunk fejleszteni. Imolába egy új első felfüggesztést viszünk, illetve az azzal járó aerodinamikai frissítéseket, valamint a padlólemezt. Ha sikerül jól eltalálni a platformot, akkor kevésbé szól arról a dolog, hogy 10 pontnyi leszorítóerőt adjunk hozzá az autóhoz. Sokkal inkább az a fontos, hogy egy olyan autót adjunk a versenyzők alá, amivel, ha megérkeznek egy kanyarban, tudják, hogy a hátulja nem fogja megelőzni őket. Ez a probléma most.”