A monte-carlói verseny nagy részében Hamilton kénytelen volt Fernando Alonso mögött autózni, miközben az Alpine spanyol pilótája a gumispórolás miatt volt, hogy 5 másodperccel lassabban körözött, mint a mezőny élén állók.
A monacói pálya szűk vonalvezetése miatt azonban Hamilton képtelen volt előzni, főnöke, Toto Wolff pedig azt mondja, talán ideje lenne elgondolkodni a híres helyszín vonalvezetésének megváltoztatásán.
„Amit szerintem tényleg meg kell vizsgálnunk, az Monaco. Ha egy autó majdnem 5 másodperccel képes lelassítani, és mindenkit feltartani, az sajnálatos a versenyzés szempontjából. Szóval talán meg kellene néznünk a pálya vonalvezetését, hogy ne legyen körmenet” – mondta a szakember.
„Újabb leckét kaptunk arra vonatkozóan, hogy Monacóban minden a pályapozícióról szól. Ha 5 másodperccel lassabban megyünk, akkor olyan, mintha Forma-2-es autókról beszélnénk.”
„Monaco egy fantasztikus helyszín, mindig lenyűgöző itt lenni, de talán meg kellene vizsgálni a vonalvezetést, ha egy versenyző 5 másodperccel lassabban tud menni úgy, hogy nem előzik meg.”
Wolff ugyanakkor azt belátja, nincs sok mozgástér Monte-Carlóban, így nem lát sok esélyt arra, hogy módosítanak az aszfaltcsíkon.
„Szükségünk van Monacóra, Monacónak pedig szüksége van a Forma-1-re. A pálya vonalvezetésének megváltoztatása talán csak vágyálom. Nem tudom, hol lehetne körbevezetni a mezőnyt ezeken az utakon. Az alagút eleve gyors, de nem tudom, mit lehetne tenni. Talán megszabadulhatnánk a sikántól, és csinálhatnánk egy hosszú egyenest. De akkor a Tabac túl gyors lenne – szóval talán némi féktáv kellene oda.”