Eifel Nagydíj
Toto Wolff (AUT) Mercedes AMG F1 Director of Motorsport at Formula One World Championship, Rd2, Bahrain Grand Prix, Preparations, Bahrain International Circuit, Sakhir, Bahrain, Thursday 5 April 2018.
Fotó: Bahrain GP
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Wolff gondolkodik azon, hogy csapatfőnök maradjon-e

Jelenleg is egyeztetéseket folytat jövőjéről a Mercedes Forma-1-es csapatát irányító Toto Wolff, a szakember azonban leszögezte: nem akar távozni a német istállótól.

Wolff jövőjével kapcsolatban számos pletyka látott napvilágot az elmúlt hónapokban, szerződése ugyanis az idei év végén lejár, ráadásul nemrég részesedést vásárolt az Aston Martinban.

A német sajtóban nemrég olyan hírek kaptak szárnyra, melyek szerint a szakember jövőre már nem lesz csapatfőnöke a Mercedes F1-es alakulatának – ám többségi tulajdont szerez, a Daimler ugyanis szeretné magát kivonni a projektből.

Wolff szerdán egy interjúban elárulta, valóban gondolkodik a jövőjén, ám a Mercedesnél szeretne maradni. Az viszont fontos számára, hogy megfelelő pozícióban legyen, hogy segíteni tudja a csapat előmenetelét.

„Amire nagyon büszke vagyok, hogy mindig sikerült kulcspozícióban lévő csapattagokat más szerepkörbe áthelyezni” – mondta a szakember, amikor a jövőjéről kérdezték.

„Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy 2014 eleje óta vagyok a Mercedes vezetésében. Nagyon élvezem az interakciót és a munkát barátaimmal a Forma-1-es csapaton, illetve a Daimleren belül. És ez olyasvalami, amit nem szeretnék, ha hiányozna.”

„Ennek ellenére fel kell tennem magamnak a kérdést. Nem akarok olyan csapatfőnökké válni, aki nagyszerűről átvált jóra anélkül, hogy felismerné, hogy talán nem tesz már hozzá annyit a csapathoz, mint a legelején.”

„Továbbra is azt érzem, hogy sokat adhatok, de természetesen gondolkodom a jövőmről.”

„Nekem nem egyszerű munkaszerződésem van, hanem magában foglalja azt is, hogy részesedésem van a csapatnál, és jelenleg is a közös jövő kialakításának folyamatában járunk.”

„Nem akarok ragaszkodni bizonyos megfogalmazásokhoz, hogy csapatfőnök, vagy ügyvezető, ennek nincs jelentősége. Még nem hoztam meg semmiféle döntést, hiszen még el sem kezdtük a versenyzést. Szóval ezek a megállapodások és egyeztetések jelenleg is zajlanak.”

Wolff azt mondja, a híresztelésekkel ellentétben remekül kijön a Daimler élén Dieter Zetschét váltó Ola Kalleniusszal.

„Két eltérő személyiségről van szó, de mindkettejükkel kiváló a munkakapcsolatom – sőt, barátságom. Ola és én sokat nevettünk, amikor előjöttek azok a pletykák, melyek szerint nem jó a kapcsolatunk. Minden egyes héten számos alkalommal beszélünk telefonon, be van vonva a folyamatokba, remek partner, akárcsak Dieter volt.”

AZ ASTON MARTIN RÉSZTULAJDONOSA LETT

Wolff kifejtette, az, hogy bevásárolta magát az Aston Martinba, egyszerű üzleti befektetés.

„Ami a jövőmet illeti, vásároltam részesedést az Aston Martinban, ez egy pénzügyi befektetés. Hiszek ebben a brandben, azt gondolom, van értelme ennek a stratégiának. Tobias Moers az új ügyvezető, akit már régóta ismerek, és hiszem, hogy ő jól tudja majd működtetni ezt az üzletet.”

„Nagyon erős részvényesek állnak az Aston Martin mögött, ezért döntöttem úgy, hogy csatlakozom hozzájuk.”

„De a feladatköreim változatlanok maradtak: a Mercedesnél vagyok, én vagyok a csapatfőnök, egyben résztulajdonos, és persze tudom, hogy a mostani időkben, amikor nincsenek szalagcímek, az Aston Martin-történet okozott némi hullámot.”

„De a tervem az, hogy a Mercedesnél maradok. Ez nem változott.”

A MERCEDES MARAD AZ F1-BEN?

Amikor a szakembert arról kérdezték, mi a véleménye azokról a pletykákról, melyek szerint a Mercedes fontolgatja gyári csapatának kivonását az F1-ből, így felelt: „A Mercedes felső vezetése alaptevékenységként tekint a Forma-1-re. Utcai autókat és versenyautókat építünk – és ami azt illeti, a vállalat első autója is egy versenyautó volt.”

„Szóval nem pusztán marketingplatformként tekintünk az F1-re, hanem alapvető tevékenységként. Van technológiai átjárás az utcai autók és a Forma-1 között, és a Daimler részéről sincs kritika.”

„De természetesen minden évben megvitatjuk a tevékenységeinket és a beruházásainkat – viszont úgy gondolom, célpontja vagyunk valakinek, aki szalagcímeket akar kreálni, és talán több kattintást elérni…”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

Wolff gondolkodik azon, hogy csapatfőnök maradjon-e
A Haas szívesen leszerződtetné Schumachert 2021-re
Melbourne állítja, ők rendezik az F1-es idénynyitót 2021-ben
Norris visszavágásra készül Portimaóban
A Ferrari nem vár nagy ugrást 2021-ben
Red Bull: Vettel szétesett fejben, ezért hibázik annyit