Aki kellően régóta követi a Forma-1-es futamokat, az jól tudja, hogy a Mercedes többszörös világbajnok istállóját akkor sem szabad leírni, ha látszólag minden ellenük szól. Ezt példázza a hétvégi Ausztrál Nagydíj is, amelyen a konstruktőri címvédő csapat a gyengélkedő autója ellenére George Russell révén ismét képes volt dobogós helyezést elérni.
Bár az Ezüst Nyilak saját erőből egyelőre nem tudják felvenni a kesztyűt az élmenő Ferrarival és Red Bull-lal, utóbbiak technikai problémáiból immár második alkalommal profitáltak. Max Verstappen kiesésének köszönhetően Ausztráliában a hatodik helyről rajtoló George Russell állhatott fel a dobogó harmadik fokára, Lewis Hamilton pedig szorosan követte őt a negyedik helyen. Toto Wolff csapatfőnök érthető módon elégedett.
„Jobb helyzetben távozunk Melbourne-ből, mint amilyenben érkeztünk. Több tanulsággal, több kielemzésre váró adattal és több ponttal. Nyilvánvalóan nincs olyan tempónk, amivel felvehetnénk a kesztyűt a Ferrari és a Red Bull ellen, de tisztában vagyunk vele, hol kell teljesítményt találnunk. A csapat hozzáállása és ereje miatt optimistán tekintek a jövőbe. A nagy-britanniai, a stuttgarti és az utazó csapat és mindent belead annak érdekében, hogy lefaragjuk a hátrányunkat.”
Ám nem a csapat elszántsága az egyetlen, amiért Wolff bizakodó lehet. George Russell és Lewis Hamilton is összefogott, hogy közös erővel emeljék ki a csapatot a nehézségekből.
„Lewis és George mai elképesztő teljesítménye is tükrözi a csapatszellemet. Optimisták, de egyben realisták vagyunk a fejlődésünket és a többiek előnyét illetően, de a harmadik és negyedik helyezésnek köszönhetően jó érzésekkel távozunk Ausztráliából. Ma mindkét pilótánk megérdemelte volna a dobogós helyezést. Lewis pórul járt a biztonsági autós fázissal, de kettejük szövetsége és munkája is a csapat hozzáállását példázza.”
A Red Bull és a Mercedes idei helyzete jól példázza, a világbajnokságban mekkora szerepe van az autók megbízhatóságának. Bár az első három futamon a Mercedes (65 pont) önerőből egyik alkalommal sem tudta felvenni a kesztyűt az élmenőkkel, a megbízhatóságuk miatt mégis tíz egységgel vezetnek a Red Bull (55 pont) ellen a konstruktőri tabellán. A sort a Ferrari vezeti 104 egységgel.