Azok után, hogy a koronavírus-járvány miatt összesen eddig 7 F1-es versenyt kellett halasztani vagy törölni, a száguldó cirkusz vezetőire és csapataira fontos döntések vártak.
A melbourne-i évadnyitó elhalasztása után már a hét elején konferenciahívás keretében értekeztek a folytatásról, az egyeztetések pedig csütörtökön folytatódtak. Végül döntés született arról, hogy az ausztrál, a bahreini, a vietnámi és a kínai versenyek halasztása után elnapolják a Holland Nagydíjat, a Spanyol Nagydíjat és a Monacói Nagydíjat is. Utóbbi verseny szervezői pedig csütörtökön bejelentették, ezzel biztossá vált, hogy ők nem rendeznek F1-es futamot idén.
De nemcsak a versenynaptárról folytak az egyeztetések a héten, hanem döntés született arról is, hogy a 2021-re tervezett szabályváltozások bevezetését 2022-re halasztják.
A Daily Mail című lap ráadásul meglehetősen érdekes információkat osztott meg olvasóival nemrég: a lap sportrovata megtudta, az eheti meetingeken nem vett részt Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke, így a német istállót James Allison technikai igazgató képviselte!
A brit lap szerint a Racing Point tulajdonosa, Lawrence Stroll ugyancsak nem vett részt a konferenciahívásban, így egyből megindultak a találgatások arra vonatkozóan, hogy mi is az oka ennek. A Sportsmail szerint Wolff és Stroll együtt utaztak vissza Ausztráliából, és elterjedt a híre, hogy a Mercedes motorsport-főnöke hamarosan a Stroll által felvásárolt Aston Martin ügyvezetője lesz – habár ezt a Mercedes határozottan cáfolta.
A Daily Mail cikkében azt harsogja, ha Wolff valóban az Aston Martinnnál folytatja – mely 2021-től már a Racing Point csapatát is átveszi az F1-ben –, úgy Lewis Hamilton jövője is kérdőjelessé válik a Forma-1-ben. A hatszoros világbajnok több alkalommal is kifejtette, az, hogy folytatja-e a Mercedesnél, nagyban függ attól, hogy Wolff marad-e az istálló vezére.
KRITIZÁLTÁK A FERRARIT
Miközben Wolff távolmaradt a csapatok eheti tanácskozásától, a Sportsmail úgy tudja, a Ferrari csapatfőnökét, Mattia Binottót komoly kritikák érték a meetingen – főleg a Red Bull és Christian Horner, illetve Zak Brown (McLaren) részéről.
Ennek oka egyrészt az FIA-val kötött bizalmas megállapodás, másrészt pedig, hogy a Ferrari kissé vonakodott a 2021-es szabályok bevezetésének elhalasztásától.