F170

Wolff: Nem volt semmilyen ‘Multi-21’!

2020 Austrian Grand Prix, Sunday - LAT Images Valtteri Bottas Lewis Hamilton Mercedes
Fotó: Mercedes
Cáfolta a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff, hogy már a szezon első versenyén, Ausztriában sorrendet állítottak fel versenyzőik között.

Valtteri Bottas és Lewis Hamilton az élen álltak a vasárnapi, spielbergi idénynyitón, ám mindkettejük esetében váltószenzor-problémák léptek fel.

Amellett, hogy mindkét versenyzőt arra utasították, kerüljék a kerékvetőket, egy kódolt üzenetet is eljuttattak nekik rádión, ez így hangzott: „Urgent Chassis Default Two One”.

Ezt követően rögtön megindultak a találgatások a verseny közben arra vonatkozóan, hogy vajon ez burkoltan egy házon belüli sorrend felállítása volt-e. Magyarán, hogy a 2-es szám alatt Bottast, az 1-es szám alatt pedig Hamiltont értették, arra utasítva ezzel a pilótákat, hogy tartsák pozícióikat, és ne harcoljanak egymással.

Amikor Toto Wolfftól, a Mercedes csapatfőnökétől a leintést követően megkérdezték, valóban csapatsorrendet állítottak-e fel, mint annak idején, még a 2013-as Maláj Nagydíjon a Red Bull az emlékezetes „Multi 21” rádióüzenettel, a szakember határozottan cáfolt.

„Ne legyetek paranoiások! Ennek semmi köze a Multi 21 üzenethez! Soha nem játszottunk ilyet, hacsak nem volt valami probléma az autóval, és soha nem avatkoznánk be a szezon első pár versenyén. Teljes mértékben szabadon versenyezhettek egymással” – nyilatkozta Wolff.

„Annyit tettünk – amit mindig megteszünk mindkét autó esetében –, hogy ugyanazokat az ajánlásokat adtuk nekik, miszerint maradjanak távol a kerékvetőktől. És mivel gyakorlatilag nem volt ellenfél a verseny ezen szakaszában, lejjebb tekertük a motorokat, hogy védjük az erőforrást.”

„Szóval nulla csapatutasítás volt. Sem rejtett, sem apró, sem közvetlen!”

Az egyetlen alkalom, amikor a Mercedes fontolgatta, hogy talán beavatkozik, a verseny utolsó szakaszában történt, amikor Hamilton 5 másodperces időbüntetést kapott az Alex Albonnal történt ütközésért.

A bokszutca falán megvitatták, hogy mi lenne, ha Bottast megkérnék arra, engedje el maga mellett Hamiltont, hogy növelni tudják előnyüket, megvédve ezáltal a 2. helyet, végül azonban úgy látták, túl bonyolult lenne kivitelezni.

„Az összes információ birtokában utólag talán elérhettük volna a 3. helyet. Volt némi egyeztetés, de kezdett eléggé kuszává válni a dolog.”

„Pár éve Budapesten megcsináltuk, és majdnem megelőzött minket [Max] Verstappen. A gondolat az volt, hogy el kell magyaráznunk Valtterinek, mi a helyzet, hogy van egy 5 másodperces büntetés, és aztán megkérni Lewist az utolsó körben, hogy engedje vissza Valtterit.”

„De ha Valtteri nem tudja tartani a lépést, nem tud előzni sem, és ha [Charles] Leclerc és [Lando] Norris friss gumikon ott van a nyomában, akkor Valtteri hirtelen futamgyőztesből negyedik helyezetté válik. Szóval túl bonyolult lett volna. Túl kockázatos.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS