Friss hírek

Wolff: Senki más nem fog nyolc világbajnoki címet szerezni

Toto Wolff szerint az F1 jelenlegi szabályai miatt kizárt, hogy még egy csapat akkora dominanciával uralja a mezőnyt, mint ahogy azt a Mercedes tette 2014 és 2021 között. Változnak az idők.

Sokat változott a Forma-1-es csapatok élete az utóbbi néhány év során, hiszen az egyenlőbb küzdelem érdekében a világbajnokság az indulók éves költségvetését és az aerodinamikai tesztelésre szánt idejét is szigorú korlátok közé szorította. Elmúltak azok az idők, amikor a nagycsapatok végeláthatatlanul öntötték a pénzt az autójuk fejlesztésébe, és gyakran egyszerre több specifikációjú autóval kísérletezve megállás nélkül köröztek a privát tesztpályáikon.

A csapatoknak manapság a kiadásaikkal és a tesztelésre szánt idővel is el kell számolniuk az FIA felé, így Toto Wolff szerint nagyon nehéz dolga lesz azoknak, akik hosszú éveken át tartó sikerekre vágynak. Szerinte a Mercedes volt az utolsó óriás az F1 mezőnyében, amely 2014 és 2021 között képes volt nyolc konstruktőri és hét egyéni világbajnoki címet bezsebelni.

Hirdetés
 

„Tudjuk, ma kik az ellenfeleink, de a költségplafon miatt holnapra és holnap utánra változhat a helyzet. Ennek a sportnak pontosan így kellene kinéznie: nem egy, nem három, hanem esetleg öt csapat küzdjön a világbajnoki címért. Nem hiszem, hogy a jövőben bárki képes lenne sorozatban nyolc világbajnoki címet szerezni, mivel így alkották meg a szabályokat” – fogalmazott a csapatvezető.

A 2022-es szezonban kétségkívül a Mercedes volt az egyik nagy visszaeső, hiszen tavaly a szezon utolsó köréig harcban voltak a vb-címért, idén pedig esélyük sem volt megszerezniük azt. A konstruktőri bajnokság harmadik helyén végeztek, és a jelenlegi szabályok miatt nem is lesz könnyű felzárkózniuk az élmezőnyre. Egy segítségük azonban akad: az előttük végző Red Bullhoz és Ferrarihoz képest most több időt tölthetnek aerodinamikai teszteléssel.

„Szerintem nehezebb lett a felzárkózás, hiszen már nincs lehetőségünk még többet befektetni. Azonban az aerodinamikai szabályok is változtak, aminek hatása lehet. Akik hátrébb végeznek, azoknak több lehetőségük van nagyot fejlődni. Pont emiatt fogunk a jövőben szorosabb világbajnokságokat látni, hiszen az utolsó helyen végző csapat 40-50 százalékkal több időt tölthet a szélcsatornában. Ez egy olyan előny, amit nekünk is ki kell használnunk” – tette hozzá Wolff.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!