Friss hírek

Wolff szerint hosszú a Mercedes hibalistája

Egy katasztrofális eredményt úszott meg a Mercedes Forma-1-es istállója Bahreinben, ahol Lewis Hamilton és George Russell futamát a gyenge versenytempó mellett az elbaltázott stratégia is nehezítette. Toto Wolff úgy fogalmazott, lehúzták magukat a vécén, a váratlan dobogós helyezésnek azonban örül.

Önmagához és a riválisaihoz képest is óriási lemaradásba került a Forma-1 új érájának hajnalán a Mercedes istállója, ami a Bahreini Nagydíj alapján a Ferrari és a Red Bull mögött messze elmaradva jelenleg a harmadik legnagyobb erőt képviseli a rajtrácson. A szezonnyitón Lewis Hamilton és George Russell sem tudott labdába rúgni az élmenők ellen, így Toto Wolff örömmel nyugtázta, hogy Max Verstappen és Sergio Perez kiesésének köszönhetően Hamilton legalább a dobogó alsó fokára felállhatott.

„Láthatják, hogyan kezeljük az elvárásokat. Ha tavaly végzünk a harmadik-negyedik helyen, az nagyon frusztráló lett volna, idén viszont erőn felül teljesítünk. A Red Bullok kiesésével a harmadik és negyedik helyezés fantasztikus” – értékelte az elért eredményeket.

Hirdetés
 

Nyilvánvaló, hogy az istálló előtt kemény munka áll, ha fel akarják venni a kesztyűt a két előttük álló csapattal. „A lágyakkal a puszta versenytempót nézve, a gumikopástól eltekintve majdnem ott voltunk, ahol a többiek – kivéve Leclerc-t. A kopás azonban túl nagy” – mutatott rá az egyik legnagyobb gyengeségükre Wolff.

Mivel már a futam elején egyértelmű volt, hogy önerőből egyik ezüstnyíl sem lesz képes dobogós helyezésekért harcolni, az istálló stratégái alternatív gumistratégiával álltak elő. Az első kiállások során kemény keverékeket raktak fel az autókra, ami Wolff szerint hiba volt. Olyan sokat veszítettek ezzel, hogy a verseny egy pontján Hamilton hátránya 35 másodperc volt az elsőhöz képest.

„Nyilván próbáltunk valamit máshogy csinálni, de ezzel lehúztuk magunkat a vécén. Minden egyes körünk egy másodperccel lassabb volt. Megtanultuk a leckét. A 35 másodperc kicsit túlzó volt.”

Wolff szerint a Mercedesnek aerodinamikailag még sokat kell fejlődnie.

„Túl nagy a légellenállásunk, mivel jelenleg alkatrészhiánnyal küzdünk. Remélhetőleg ezt meg tudjuk oldani. Ez talán a végsebességbeli hátrányunk felét teszi ki, de az erőforrás területén is minden követ meg kell mozgatnunk. Úgy gondolom, jelenleg az ötödik-hatodik helyen állunk, vagyis a harmadikak vagyunk, miközben megpróbálunk visszakapaszkodni. Ez nem egyik napról a másikra fog megtörténni.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!