A melbourne-i futamon három alkalommal is meglengették a piros zászlókat, a versenyzők többsége szerint azonban az első két versenymegszakítás nem feltétlenül volt indokolt. Sokak szerint a Forma-1 átlépett egy határt Ausztráliában, mert a show-t a sport elé helyezte. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint egyértelműsíteni kell a továbbiakban, hogy egészen pontosan milyen helyzetekben kerülnek elő a piros zászlók.
„Egyik piros zászlóra sem számítottunk” – ismerte el az osztrák szakember „Az újraindítások nagyszerű szórakoztató tényezők, de a folytatást illetően meg kell értenünk, mikor lengetik meg a piros zászlókat, és mikor küldik be a biztonsági autót, vagy alkalmazzák a VSC-t. Ezeknél az incidenseknél bármelyiket alkalmazhatták volna.”
A Forma-1-ben nem olyan rég vezették be azt a szabályt, miszerint a piros zászlós versenymegszakítások után a versenyigazgató dönthet arról, hogy állórajttal, avagy gördülőrajttal folytatódik a verseny. Ausztráliában két alkalommal is állórajttal indították újra a versenyt, Wolff pedig azt mondja, ezzel alapvetően semmiféle problémája nincs.
„Szerintem az újraindítások óriásiak. Amikor viszont meglepetésként érkeznek, és nem is igazán értjük, akkor talán nem annyira. Én alapvetően támogatom a nagyszerű szórakoztatást, de a sport szabálykönyve a fő DNS, így meg kell határozni, hogy mi ér VSC-t, biztonsági autót, vagy piros zászlót.”