A német istálló az elmúlt években sorozatban hét egyéni és nyolc konstruktőri világbajnoki címet nyert meg, a 2022-es szabályrendszer azonban feladta a leckét nekik is. Az már az előszezoni teszteken látszott, a Mercedesnek nincs tökéletes autója, az első versenyhétvégéken pedig egyértelművé vált, a W13-as versenygéppel komoly gondok vannak.
A brackley-i alakulatnál egyelőre nem is találtak még megoldást az autó túlzott pattogására, azaz a „delfinezésre”, ám ahhoz, hogy előre tudjanak lépni, erre mindenképpen szükség lesz.
Toto Wolff számára kétségkívül új helyzetet teremtett az idei év, hiszen a Mercedes az ő irányítása alatt soha nem volt még ennyire gyenge formában – az élet más területeiről azonban tud tapasztalatot meríteni az osztrák szakember.
„Jártam már ilyen cipőben az életem során, egyszerűen alázatosnak kell lenni. Tavaly is elmondtam, hogy ezekkel az új szabályokkal átalakulhatnak az erőviszonyok – és pontosan ez történt” – mondta a szakember. „A középmezőny nagyon-nagyon tömör, mi pedig egyszerűen nem vagyunk elég gyorsak, ennyi. Rengeteg terület van, melyeken fejlődhetünk, és olyanok is, melyek tekintetében még nem ismertük ki az autót.”
„Egyszerűen csak önmagunkra kell koncentrálnunk, és javítanunk kell a teljesítményen. A csapat még mindig ugyanaz, mely annyi bajnoki címet nyert korábban.”
Wolff korábban arról beszélt, a szimulációk alapján a Mercedes autója 1 másodperccel gyorsabb kellene, hogy legyen, ezért továbbra is szentül hiszik, bőven van potenciál a W13-asban.
„Igen, meggyőződésem” – mondta az ezzel kapcsolatos kérdésre reagálva. „Mert mi a másik megoldás? Visszalépni, több hónapot visszamenni, és aztán pályára vinni az autót? Nem hinném, hogy ez megvalósítható. Nem vinni előrébb bennünket a többiekhez viszonyított teljesítményt tekintve – ez egy relatív játék.”
„Szóval momentán nincs más választásunk, meg kell értenünk az autót. Bármilyen kimenetele is lesz ennek, tudunk változtatni, módosítani az autón.”