Lépj be az F1Világ Paddockba, és kövesd percrekészen a bahreini eseményeket!

  Bahreini Nagydíj
2020 Russian Grand Prix, Sunday - Wolfgang Wilhelm Lewis Hamilton Mercedes

Wolff: Túlzó Hamilton büntetése, nem értek egyet az ítélettel!

Wolff: Túlzó Hamilton büntetése, nem értek egyet az ítélettel!

Túlzásnak tartja Lewis Hamilton oroszországi büntetését a Mercedes Forma-1-es csapatát irányító Toto Wolff is.

A brit versenyző a pole pozícióból vágott neki a vasárnapi versenynek Szocsiban, végül azonban csak a 3. helyen ért célba, miután a futam során kétszer 5 másodperces időbüntetéssel sújtották.

Hamiltont azért büntették meg, mert még a verseny előtt, a rajrács felé vezető úton nem a kijelölt helyen végzett rajtpróbákat.

A brit pilóta a verseny leintése után is „nevetségesnek” nevezte a büntetést, majd hozzátette: próbálják megállítani őt.

Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója elárulta, amint kiderült, hogy vizsgálat indult Hamilton ellen, Ron Meadows sportigazgatóval együtt azonnal a versenybírókhoz sietett. A szakember beszélt arról is, nem hajlandó hibást keresni a történtek után.

„A hibákat mindig együtt követjük el” – mondta a szakember, hozzátéve: szerinte „túlzó” büntetés született.

„Nem csapathiba volt, és nem is Lewis hibája. És nem is akarok mutogatni senkire, soha nem tettem. Ron [Meadows] és én voltunk a stewardoknál, az ítélet pedig, hogy nem jó helyen parkolt le.”

„A versenyigazgatói tájékoztatóban nincs említés arról, hogy mi a megfelelő hely, sem pedig a szabályokban. Szóval nem értünk egyet vele.”

„A másik pedig az volt, hogy nem következetes sebességgel vezetett a rajtrácsra menet, és ez is vitatható. Persze a verseny már megtörtént. 10 másodperces büntetést kapott. Szóval egy verseny közbeni büntetést kiszabni egy rajtrácsra vezető körön történt kihágásért, ugyancsak vitatható. De le kell nyelni és tovább kell lépni.”

„Nem örülök a büntetésnek, mert túlzó, de egyetértünk abban, hogy nem értünk egyet. Mindig is tiszteletben fogom tartani a stewardokat a munkájuk kapcsán.”

Wolff hangsúlyozta, Michael Masi versenyigazgató nem jelölte ki konkrétan azt a helyet, ahol a versenyzők a rajtgyakorlatokat végezhetik.

„A versenyigazgatói jegyzet azt mondja, ha jól tudom, hogy a bokszutca végi lámpa után, a bokszutca jobb oldalán kell végezni őket. És pontosan ez történt.”

„A pontos hellyel kapcsolatban azt mondja, hogy a lámpa után, a jobb oldalon. Így jelölték ki a helyet, ahol a rajtgyakorlatot végezni kell. A lámpák után, a jobb oldalon.”

A Mercedes-főnök hozzátette, Hamilton semmiféle előnyhöz nem jutott azáltal, hogy ott végezte el a rajtgyakorlatokat, ahol.

„A dolgok nem mindig feketék és fehérek, mindig van lehetőség másféle értelmezésre. Vannak szabályok, amiket kétféle módon is lehet értelmezni.”

„De tény, hogy egy verseny közbeni büntetés született, illetve valójában kettő egy olyan kihágásért, ami a futam előtt történt. És volt egy olyan érv is, hogy előnyhöz jutott azzal, hogy ott végezte a gyakorlatokat. Szerintem semmiféle előnyhöz nem jutott, mivel nem volt tapadás. Sokkal kisebb volt a tapadás, mint a rajtrácson.”

„De ez van, nyilván érzelmek dúlnak most bennünk ezzel kapcsolatban. Meg kell vizsgálnunk a procedúráinkat és a kommunikációnkat. És mint mindig, most sem fogunk hibáztatni egy adott személyt, a problémára fókuszálunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!