5 dolog, amire érdemes odafigyelni az F1-es Kanadai Nagydíjon - F1VILÁG.HU

5 dolog, amire érdemes odafigyelni az F1-es Kanadai Nagydíjon

HIRDETÉS
Fotó: Red Bull Racing

[dropcap type=”background”]K[/dropcap]iélezett küzdelmet hozott szombaton a Forma-1-es Kanadai Nagydíj időmérő edzése, és természetesen bízunk abban, hogy a vasárnapi versenyen is nagy küzdelem zajlik majd a győzelemért, illetve a dobogós helyekért.

Montrealban a 2018-as Forma-1-es szezon 7. versenyét rendezik meg, mi pedig szokásunknak megfelelően összeszedtük, hogy mire is lesz érdemes odafigyelni a mai versenyen.

[su_highlight background=”#ffde4f”]1. ELTÉRŐ STRATÉGIÁK[/su_highlight]

Az már a pénteki szabadedzéseken látszott, az élmezőnyben is komoly eltérések várhatóan a stratégiákat illetően Kanadában.

A Mercedes meglehetősen kevés hiperlágy abroncsot hozott magával Kanadába, és csupán a szombat délelőtti szabadedzésén próbálta ki a Pirelli leglágyabb gumijait.

Éppen ezért szinte bizonyos, hogy a Mercedesnél úgy taktikáznak, a mai, 70 körös versenyen nem használják majd ezeket a keverékeket. Mivel Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is az ultralágy gumikon futotta legjobbját az időmérő edzés második etapjában [Q2], nekik ezekkel a keverékekkel kell rajtolniuk. A német istálló várhatóan egy kiállással próbálja majd teljesíteni a távot.

Fotó: Scuderia Ferrari

Hasonló stratégiával próbálkozhat majd a Ferrari is, hiszen a pole pozíciót megszerző Sebastian Vettel és csapattársa, Kimi Räikkönen is az ultralágy gumikon startol.

A Ferrarival és a Mercedesszel ellentétben viszont a Red Bull agresszív taktikával próbálkozik: Max Verstappen és Daniel Ricciardo is a hiperlágy gumikon rajtol majd, így ők a futam első etapjában mindent megtesznek azért, hogy előrelépjenek néhány pozíciót. A cél persze az ő esetükben is az egy kerékcsere, a nagy kérdés azonban az, a futam első etapjában mennyire bírják majd a hajszát a hiperlágy gumik.

„Ami a taktikát illeti, mi azt csináltuk, amit szerettünk volna” – mondta Sebastian Vettel az időmérő után. „Kétlem, hogy a hiperlágy jó versenygumi lesz majd, szóval kicsit meg vagyok lepve, hogy mindkét Red Bull ezeket választotta – de gyanítom megvan rá az okuk. Majd meglátjuk, mi lesz.”

Hirdetés

A Red Bull taktikája főképp azért is lehet izgalmas, mert Max Verstappen a 3. helyről startol majd, a pénteki szabadedzések alapján pedig a hiperlágy abroncsok körönként fél másodperccel is gyorsabbak lehetnek a lágyaknál.

Más kérdés persze, hogy a Renault-motorokkal nem lesz egyszerű előzni, még akkor sem, ha a francia gyártó a Ferrarihoz hasonlóan továbbfejlesztett erőforrásokkal érkezett Kanadába.

[su_highlight background=”#ffde4f”]2. A BAJNOKOK FALA[/su_highlight]

Azt talán mondanunk sem kell, hogy a tempós montreali pálya bizony alapos kihívások elé állítja a versenyzőket – a célegyenesre ráfordító lassító külső ívén található fal pedig az évtizedek során bizony még a legnagyobbakat is megtréfálta.

[su_spoiler title=”Videó: Akiket már megtréfált a Bajnokok Fala” style=”fancy” icon=”folder-1″]

[/su_spoiler]

Bár ezen a hétvégén eddig nem voltak különösebben nagy csattanások, a versenyen bizony könnyen előfordulhatnak majd hajmeresztő pillanatok.

A Bajnokok Falával korábban Michael Schumacher, Jacques Villeneuve, Damon Hill, Jenson Button és Sebastian Vettel is megismerkedett közelebbről.

Fotó: Red Bull Racing

[su_highlight background=”#ffde4f”]3. A MEGBÍZHATÓSÁG[/su_highlight]

A montreali versenypálya nemcsak az ember, hanem a technika számára is igencsak megterhelő: a kanadai aszfaltcsík a fékek szempontjából az egyik legkeményebb a Forma-1-es naptárban, ám természetesen az idei évben már szigoróbb motorszabályokat is észben kell tartaniuk a csapatoknak.

A Kanadai Nagydíjon a Ferrari, a Renault és a Honda is új motorspecifikációval vesz részt – az újítások természetesen a teljesítmény növelését hivatottak szolgálni.

Az efféle „kísérletezgetések” viszont nem mindig mennek simán: a 3. szabadedzés végén például Pierre Gasly Honda-motorja hibásodott meg, így a francia versenyző a japán gyártó régebbi motorspecifikációját használja a versenyen. A Renault-nál Carlos Sainz autójában is egy régebbire kellett cserélni a turbót, az időmérő edzés első pillanataiban pedig Romain Grosjean autójában füstölt el az új Ferrari-motor.

A Mercedes versenyzői egyébként a tervekkel ellentétben mégsem kapták meg az új erőforrást erre a hétvégére. A csapat tájékoztatása szerint „minőségi aggályok” miatt léptek vissza. Az F1VILÁG úgy tudja, az egyik komponens esetében 0,02 mm-nyi eltérés mutatkozott a szükségeshez képest, ezért döntöttek úgy a németek, hogy mégsem használják az új specifikációt.

[su_highlight background=”#ffde4f”]4. HULLÁMVÖLGYBEN LÉVŐ VERSENYZŐK[/su_highlight]

Jó néhány olyan versenyző van a mostani mezőnyben, akiknek valamit villantaniuk, ha nem akarnak maguknak problémákat – nemcsak F1-es jövőjük, hanem idei szereplésük kapcsán.

A szezon első felében rengeteget hibázó Max Verstappen kétségkívül közéjük tartozik. A Red Bull holland pilótája hibát hibára halmozott az első versenyeken, a monacói harmadik szabadedzésen elkövetett baklövésével pedig kezd betelni a pohár az osztrák istállónál.

Úgy tűnik, a kanadai hétvégére Verstappen felszívta magát, hiszen mindhárom szabadedzésen a leggyorsabb volt, az időmérőn pedig a 3. helyet csípte el, és látszólag jobb formában van csapattársánál, Daniel Ricciardónál.

Még a legelhivatott Ferrari-rajongók bizalma is kezd egy kicsit meginogni Kimi Räikkönenben. A maranellóiak legutóbbi világbajnoka már nem először hibázott idén döntő pillanatban. A finn az időmérő utolsó szakaszában, második mért körében csúszott a fűre, így csak az 5. helyről indulhat Montrealban, miközben csapattársa, Sebastian Vettel ott van a pole-ban.

Fotó: Scuderia Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne még a szezon előtt úgy nyilatkozott, a „Jégembernek” idén bizonyítania kell, máskülönben beültetnek valaki mást a helyére 2019-re.

Aki pedig kétségkívül minden követ megmozgat a Ferrari üléséért, az nem más, mint Charles Leclerc: az ifjú monacói idén debütált a Forma-1-ben, ám egyre nagyszerűbb teljesítménnyel rukkol elő, és rendre veri csapattársát, Marcus Ericssont.

Persze nemcsak Räikkönen féltheti a helyét, hanem Brendon Hartley is, aki akár már év közben kikerülhet az F1-es mezőnyből. A hírek szerint a Red Bullnál egyáltalán nem elégedettek az új-zélandi teljesítményével, így az energiaital-gyárosok nemrég bejelentkeztek a McLarennél Lando Norrisnál. A wokingiak ugyan első körben nemet mondtak arra, hogy a brit tehetség lehetőséget kapjon a Toro Rossónál, ám nem kizárt, hogy a Red Bull tovább ostromolja majd a wokingiakat.

Hartley egyébként próbálja megmenteni helyét, a mai Kanadai Nagydíjat például a 12. helyről kezdheti meg, miután az időmérőn sokkal jobb tudott lenni csapattársánál, Pierre Gasly-nál.

[su_highlight background=”#ffde4f”]5. A McLAREN KÜSZKÖDIK KANADÁBAN[/su_highlight]

Bár tavaly számos alkalommal hallottuk Wokingból, a McLaren rendelkezik a legjobb kasztnival a Forma-1-es mezőnyben, úgy tűnik, hiába a Renault-motor, Fernando Alonsóék egy ideig még nem fognak beleszólni az élen zajló küzdelmekbe.

A montreali versenypálya kétségkívül egy motorigényes helyszín, azonban mindenképpen beszédes, hogy ugyanazzal a Renault-motorral a Red Bull versenyzői a top 6-ban végeztek az időmérő edzésen, miközben Alonso a 14., Stoffel Vandoorne pedig csak a 15. helyről rajtolhat Kanadában.

Fotó: McLaren

Nem kétséges, a McLaren MCL33-as kódjelű autójával vannak gondok, ezt Eric Boullier, a brit istálló versenyigazgatója is elismerte.

„Az autónak nyilvánvalóan van egy gyengesége idén, amire már sikerült rámutatnunk: ez pedig a lassú kanyarokban a tapadás hiánya” – mondta a szakember. „És itt nyilván csak lassú kanyarok vannak.”

„Azt hiszem, a legmagasabb minimumsebesség 140 km/h, szóval tudtuk, hogy nehéz dolgunk lesz itt, és a pálya karakterisztikája problémákat okoz majd nekünk.”

„Ahhoz, hogy kompenzáljuk ezt a tapadáshiányt, meredekebb szárnyállást kellett választanunk, ez pedig nyilván nagyobb légellenállást jelent. A legjobb kompromisszum tehát az volt hogy több leszorítóerőt teszünk az autóra, de ez nyilván sokat árt nekünk [az egyenesekben].”

Fernando Alonso ennek ellenére azt mondja, bízik abban, hogy a pontszerzés elérhető lesz számukra a versenyen.

„Tudtuk, hogy ez egy nehéz pálya lesz számunkra, de pénteken mégis elég versenyképesnek mutatkoztunk, és érzésre is jó volt az autó, gyorsak tudtunk lenni” – mondta a korábbi világbajnok.

„Sajnos szombaton nem voltunk ilyen versenyképesek, a harmadik edzésen visszaestünk, és ez megerősítést nyert az időmérőn is. Meglátjuk, mit hoz a vasárnap, de remélem, hogy egy jó rajttal és taktikával összejöhet a pontszerzés. Kétségkívül ez lesz a célunk vasárnap.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

5 dolog, amire érdemes odafigyelni az F1-es Kanadai Nagydíjon
Sainz: Azt kaptuk, amit megérdemeltünk
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!