Ott van például a Ferrari és Sebastian Vettel, akik mindenképpen szeretnének javítani a balul sikerült időmérő után – nem is beszélve az olaszok új igazolásáról, Charles Leclerc-ről.
De vajon a Ferrari és a Mercedes csatájába bele tud majd szólni a Red Bull is? És mi várható a középmezőnyben?
Nézzük csak, mire lesz érdemes odafigyelni vasárnap!
Nem a várakozásoknak megfelelően alakult eddig az Ausztrál Nagydíj hétvégéje a Ferrari számára. Az olaszok a téli tesztek alapján igencsak bizakodóan várták a szezonnyitót, ám már pénteken világossá vált, egyelőre le vannak maradva a Mercedestől. A szombati időmérőn aztán jött a feketeleves: Lewis Hamilton vezetésével a világbajnok istálló hatalmas fölénnyel bérelte ki az első rajtsort.
Vetteléknek egyfajt deja vu-érzésük lehet, tavaly ugyanis szintén elég nagy hátrányban voltak az időmérőn, a versenyt mégis a maguk javára tudták fordítani egy remek taktikai húzással a biztonsági autós periódus alatt.
A Ferrarinak idén is valami hasonlóan szokatlan húzásra lehet szüksége a győzelemhez, Vettel mindazonáltal elismerte, egyelőre nem voltak olyan versenyképesek, mint amilyennek lenniük kellene. Ha pedig meg tudná előzni legalább az egyik Mercedest a rajtnál, az mindenképpen sokat növelne az esélyein.
A német mindenesetre bizakodó, úgy érzi, összejöhet a győzelem az Albert Parkban.
Nemcsak a Ferrari, hanem a Ferrari-rajongók is komoly elvárásokat támasztanak Charles Leclerc-rel szemben, hiszen a fiatal tehetség a maranellóiak eddigi utolsó világbajnokát, Kimi Räikkönent váltotta az idei évre. Leclerc tehetségéhez nem férhet kétség, és a hétvége eddig eltelt részében is bizonyította, Vettelnek bizony oda kell majd figyelnie rá.
A monacói tehetség mindössze bő 2 tizeddel volt lassabb Vettelnél az időmérőn, ám bevallottan hibázott utolsó mért körében. Az időmérő utáni nyilatkozata pedig elképesztő alázatról tanúskodik.
„Nagyon csalódott vagyok magam miatt. Nem tettem oda magam, amikor kellett volna a Q3-ban. Csak rajtam múlt…” – mondta csalódottan a monacói.
„Nagyon rossz munkát végeztem a Q3-ban futott utolsó körömben, és sajnos ez megmutatkozott a köridőben is. Ilyen az élet. Tanulni fogok belőle, és megerősödve gurulok újra pályára.”
Az biztos, hogy Leclerc a holnapi futamon mindent belead majd. De vajon az 5. helyről rajtolva lesz esélye a dobogó megszerzésére?
A McLarennel közösen végigszenvedett évek után úgy tűnik, a Honda már az évadnyitó versenyen karnyújtásnyira kerülhet a dobogóhoz. A Red Bull versenyzője, Max Verstappen a 4. helyről vág majd neki a versenynek.
A rajt mindenképpen döntő fontosságú lesz, Verstappen tavaly pozíciót veszített az 1-es kanyarban, így ezúttal résen kell lennie.
Ha végül dobogóra tudna állni Melbourne-ben, akkor a Honda 2005-ös visszatérése óta először segítené top 3-as eredményhez valamely autóját.
Az mindenesetre biztos, hogy a Red Bull-Honda autói szolgáltatják majd bőven az izgalmakat, Pierre Gasly ugyanis csak a 17. helyről vág neki a versenynek.
A pénteki szabadedzések alapján úgy tűnt, a McLaren jobbára ott folytatja idén, ahol abbahagyta: valahol a mezőny második felében. Az időmérőn aztán fordult a kocka, és az újonc Lando Norris elképesztő teljesítményt nyújtva a 8. rajtkockát szerezte meg, így komoly esélyei lehetnek a pontszerzésre Ausztráliában.
A kvalifikáción szemmel látható volt, hogy nem voltak túl nagy elvárásai a McLarennek: Norris a Q1-re három új garnitúra gumit is kapott. Most viszont, hogy a top 10-es helyekért harcolhat majd vasárnap, kétségkívül vérszemet kap a csapat.
Vajon a 19 esztendős tehetség képes lesz kezelni ezt a nyomást? Ráadásul élete első F1-es versenyén?I
A tavalyi Ausztrál Nagydíjon a Haas csapata bombaformában vágott neki az F1-es bajnokságnak: az időmérőn remekelt a csapat, végül mindkét versenyző pontszerző helyről volt kénytelen kiállni a versenyen – mindketten egy-egy rosszul rögzített kerék miatt.
Romain Grosjean ezúttal a 6., Kevin Magnussen pedig a 7. helyről vághat neki a versenynek.
Günther Steiner csapatfőnök azt mondja, a tavaly történtek miatt nincs extra nyomás a csapaton, de ugyanezt gondolják majd a szerelők is, amikor autóik megérkeznek kerékcserére a verseny során?
Az évad első versenye az első próbatétel lesz majd az új szabályok számára, és bár lesznek regulák, melyek hatásait jó eséllyel még nem látjuk Melbourne-ben, vannak olyanok is, melyekre mindenképpen érdemes lesz majd odafigyelni.
Az aerodinamikai szabályok módosultak a 2019-es szezonra – ennek legfőbb célja az volt, hogy a versenyautók könnyebben tudják követni egymást, ezáltal pedig több előzést lássunk a pályán. Az Albert Parkban elterülő versenypálya azonban mindig meglehetősen kemény kihívásnak bizonyult ebből a szempontból, így nem valószínű, hogy az új technikai szabályok jelentősen érzékeltetik majd hatásukat.
Ezzel ellentétben viszont megváltoztathatja a verseny képét az, hogy idén már pontot osztanak a leggyorsabb körért is. Fontos kitétel, hogy csak az a versenyző zsebelheti be a plusz 1 pontot, aki a top 10-ben autózik. Ezzel azt kívánják megakadályozni, hogy a tét nélkül versenyző pilóták a futam végén a bokszba hajtsanak, majd új gumikkal kvázi időmérős kört fussanak.
Emlékezzünk csak vissza, az évek során hány alkalommal hallottunk olyan rádióbeszélgetést – például Sebastian Vetteléktől vagy Max Verstappenéktől –, melyben arra kérték a versenyzőt, ne nyomja padlóig a futam utolsó köreiben. Most viszont az extra pontért megéri majd kockáztatni. Vagy nem?
Nem maradt más hátra: ébresztőórákat beállítani, reggel 6:10-kor rajt Melbourne-ben!