Lépj be az F1Világ Paddockba, és kövesd percrekészen a bahreini eseményeket!

  Bahreini Nagydíj
SPA, BELGIUM - AUGUST 28: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 on track during practice for the F1 Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 28, 2020 in Spa, Belgium. (Photo by Francisco Seco/Pool via Getty Images)

Elemzés: Ütőképes a Red Bull versenytempója Belgiumban

Elemzés: Ütőképes a Red Bull versenytempója Belgiumban

Max Verstappen elsőségével zárult a Forma-1-es Belga Nagydíj pénteki edzésnapja. A holland versenyző alig 1 tizeddel volt gyorsabb Lewis Hamiltonnal száraz pályán, miközben a Ferrarik szemmel láthatóan szenvednek. Spa-Francorchamps-ban az időjárás is közbeszólhat, így igazán érdekes küzdelmek várhatnak ránk!

Az elmúlt években a legendás belga aszfaltcsík a Ferrari terepe volt: bivalyerős motorjukkal tavaly domináltak a Belga Nagydíjon, Charles Leclerc pedig Forma-1-es pályafutása első győzelmét szerezte Spában, majd győzött az azt követő Olasz Nagydíjon is.

A Scuderia viszont az idei évre jelentősen visszaesett a motorerő tekintetében, miután már nem alkalmazhatja azokat a megoldásokat, melyekkel tavaly sikerült kihasználnia a technikai szabályokban rejlő kiskapukat, és melyeket a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) kötött bizalmas megállapodás után idén már nem használhat.

Egyes adatok szerint a Ferrari a motorgyártók között a negyedik, azaz az utolsó helyre csúszott vissza, nem meglepő tehát az, hogy a Belga Nagydíj pénteki szabadedzésein kiábrándítóan szerepeltek: Charles Leclerc 15., Sebastian Vettel pedig csak 17. lett a második gyakorláson.

Leclerc a nyitónap végén elismerte, meglepte őt a Ferrari lemaradása, Mattia Binotto csapatfőnök pedig bevallotta, egész egyszerűen nem boldogulnak a gumikkal, így nemcsak a tempós részeken, hanem a belga pálya kanyargósabb szektorában is küszködnek.

Ez utóbbit erősíti meg az a tény, hogy a Ferrari az Alfa Romeo mögött végzett pénteken, nemcsak a V6-os motor jelent tehát problémát a maranellóiaknak.

EGYKÖRÖS TEMPÓ

A pénteken látottak alapján a Mercedes továbbra is élen jár az egykörös tempót tekintve, az időmérőn tehát nehéz lesz megszorongatni a németeket. A Red Bull hátránya durván 8 tizedmásodperc lehet, míg a Racing Point és a Renault között meglehetősen szoros lehet a küzdelem az időmérőn.

Verstappen a pénteki edzések után is azt mondta, nem számít arra, hogy esélye lesz a rajtelsőségre szombaton.

„Személy szerint azt gondolom, hogy a Mercedes még küszködik egy kicsit az egyensúllyal, és arra számítok, hogy erősebbek lesznek szombaton. Már most látszik, hogy a hosszú etapokon nagyon versenyképesek, és kétlem, hogy harcolhatunk velük a pole-ért, mert nem igazán tudjuk tartani velük a tempót, amikor feltekerik a motort az időmérőre.”

A pénteki adatok alapján egyébként a belga pálya második, kanyargósabb szektorában a Mercedes jelentős, közel 4 tizedmásodperces előnyben van a Red Bull Racinggel szemben.

A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton viszont igyekezett óvatosan fogalmazni: azt mondta, szoros csatára számít a Red Bull-lal.

„Úgy gondolom, a Red Bullok most egy kicsit gyorsabbak, de a Racing Point is ott van velünk, és Daniel Ricciardo és a Renault is nagyon közel áll” – mondta a Mercedes versenyzője.

„Szóval ez izgalmas. Van még dolgunk, ez biztos, de nincs ezzel gond.”

A Racing Point csapata ezen a hétvégén akár a dobogóra is esélyes lehet, autójuknak ugyanis igazán fekszik a spái versenypálya. A nyers tempót tekintve az adatok alapján 2 tizeddel vannak csak lemaradva a Red Bulltól, Sergio Perez pedig abban bízik, sikerül az első két sor valamelyikébe kvalifikálnia magát szombaton.

VERSENYTEMPÓ

Habár az időmérős teljesítmény tekintetében a Red Bull nemigen tudja felvenni a versenyt a Mercedesszel, az energiaital-gyárosok versenytempója már sokkal ígéretesebbnek tűnik. A hosszú etapokon Verstappenék szárnyaltak, az elemzések alapján pedig alig 1 tizeddel vannak lemaradva a Mercedestől. Az adatokat viszont érdemes fenntartásokkal kezelni, a második szabadedzésen ugyanis – amikor a versenyzők hosszú etapjaikat teljesítették – törmelékek miatt piros zászlóval félbeszakították a körözést.

A Mercedes és a Red Bull mögött szoros csatát vívhat majd a Renault és a Racing Point is. A McLarennel kapcsolatos adaokat is érdemes fenntartásokkal kezelni, mivel egész egyszerűen nem állt rendelkezésre elegendő köradat ahhoz, hogy reprezentatív konklúziókra jussunk. Lando Norris és Carlos Sainz viszont bizakodóan nyilatkoztak a nyitóedzések után.

A Pirelli egyébként erre a hétvégére lágyabb keverékű abroncsokat hozott magával, mint tavaly, a csapatok pedig sok időt szenteltek a gumikkal kapcsolatos adatgyűjtésnek. Az olasz gumigyártó szerint a vártnál nagyobb a köridőbeli különbség a közepes és a lágy keverékű abroncsok között, ami komoly hatással lehet majd a stratégiákra is, hiszen nehezebb lesz majd továbbjutni a keményebb abroncsokkal.

Az időjárás előrejelzések szerint egyébként szombaton még megúszhatja eső nélkül az F1-es mezőny, a vasárnapi küzdelmekbe viszont beleszólhatnak az égiek.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!