Exkluzív: Räikkönen a karanténnapokról, a Ladájáról és egyetlen magyarországi győzelméről - F1VILÁG.HU

Exkluzív: Räikkönen a karanténnapokról, a Ladájáról és egyetlen magyarországi győzelméről

HIRDETÉS
Jelenleg a gyerekek és az edzések töltik ki Kimi Räikkönen mindennapjait, de mindeközben az F1-es szezonkezdetre is teljes mértékben felkészült a finn: ha elkezdődik júliusban, akkor áll elébe, de ha nem, neki úgy is jó. Räikkönen exkluzív interjút adott az F1Világ.hu-nak!
RAIKKONEN Kimi (fin), Alfa Romeo Racing C39, portrait during the Formula 1 Rolex Australian Grand Prix 2020 from March 13 to 15, 2020 on the Albert Park Grand Prix Circuit, in Melbourne, Australia - Photo Florent Gooden / DPPI

A kényszerpihenő ideje alatt Räikkönen és felesége, Minttu is gyakran posztol az Instagramra, így a rajongók figyelemmel követhetik, hogy hogyan telik számukra a versenymentes időszak. 

A család egyáltalán nem unatkozik, ezt maga Räikkönen is megerősítette: hol gokartoznak, hol trambulinoznak, de gyakran kirándulnak, sőt, a finn még balettleckéket is ad a lányának. 

„Jól vagyunk, élvezzük az együtt töltött időt – ez olyasvalami, amire ilyen mértékben nem számítottunk a szezonkezdet előtt” – mesélte Räikkönen az F1Világ.hu-nak. „De így is eléggé zsúfoltak a napok, sok programunk van együtt, a gyerekekkel kint vagyunk, edzek és egyszerűen próbálunk feltöltődni.”

Az F1-es pilóták számára különösen fontos, hogy a kényszerpihenő időszaka alatt folyamatos edzésben legyenek és fizikai állapotuk ne romoljon. A regnáló világbajnok, Lewis Hamilton is kiemelt figyelmet fordít arra, hogy fitt maradjon a koronavírus-járvány idején, Daniel Ricciardo, a Renault pilótája pedig úgy gondolja, sokkal intenzívebb és tartalmasabb edzésprogramot tudott kialakítani az elmúlt hónapokban, mint bármikor korábban.

Räikkönen elmondta, ő is folyamatosan edz, de ellentétben Ricciardóval – aki személyi edzőjével tölti a karantént – számára nem szükséges, hogy rendszeres, napi kapcsolatban legyen trénerével, Mark Arnall-lal. 

Fotó: Alfa Romeo Racing

„Szerencsés vagyok, hogy van itt olyan hely, ahol biztonságosan kint lehetek” – mondta a finn. „Sportolunk, és a házunkban van egy edzőtermünk, szóval elég könnyű formában maradnom. Beszéltem Markkal a járványidőszak kezdete előtt, de a mostani edzésprogramom nem különbözik attól, amit a szezonon kívüli időszakban végzek.”

Ellenben többet beszél csapatfőnökével, valamint a versenymérnökével: de a 40 éves versenyző elárulta, munkáról ilyenkor kevés szó esik.  

„Időnként kapcsolatban vagyok a vezetőimmel, leginkább Fred Vasseurrel és a mérnökömmel, Juliennel. Inkább amiatt, hogy tudjuk, mindenki jól van – nem pedig azért, hogy a munkáról beszéljünk. Minden gördülékenyen megy, szóval készen állok rá, akármikor is térünk vissza a versenyzéshez.”

A jelenlegi hírek szerint júliusban, az Osztrák Nagydíjjal kezdődhet meg a 2020-as F1-es szezon, azonban egyelőre nincs hivatalos információ ezzel kapcsolatban. Räikkönen elmondta, neki igazából teljesen mindegy, hogy mikor rajtolnak el – ha eléggé biztonságos lesz a helyzet, ő készen fog állni. 

Hirdetés

„Attól függ, végső soron nem számít” – válaszolta Räikkönen a kérdésre, szerinte lehet-e júliusban verseny. „Sok tényező közrejátszik, és nekünk készen kell állnunk, hogy ha biztonságos lesz a helyzet, akkor menni tudjunk. Ha ez Ausztriában lesz júliusban, oké, ha később, az sem számít.

Fotó: Alfa Romeo Racing

A koronavírus-járvány miatt a 2021-re tervezett szabálymódosításokat 2022-re halasztották, így egy további szezont várniuk kell a pilótáknak és a csapatoknak arra, hogy tiszta lappal induljanak a mezőnyben. 

Räikkönen szerződése év végén azonban lejár, és bár az új regulák további motivációt adhattak volna neki a maradásra, az Alfa Romeo pilótája elmondta, döntését nem befolyásolja az, hogy elhalasztották a szabályok bevezetését.

„A szabályok elhalasztása nem változtat azon, hogy hogyan érzek. Mindig azt mondtam, hogy meglátjuk, ez a szezon hogyan alakul, aztán tervezek a jövőre, és most is ez van érvényben. Még rengeteg idő van” – mondta a finn. 

A regulák változtatása sem garancia arra, hogy a Forma-1 hibái eltűnnek, és izgalmasabb versenyeket láthatunk – véli Räikkönen, éppen ezért gondolja úgy, hogy nem a szabályváltoztatásoknak kell meghatározniuk azt, hogy marad-e a száguldó cirkusz mezőnyében. 

„Nehéz megmondani [hogy izgalmasabbá válna-e az F1 a szabályváltoztatások miatt – a szerk.], amíg nem látjuk pályán az autókat. Nem számít, hogy mit mondanak az adatok, mert csak abban a pillanatban derül ki, hogy lesz-e változás.”

Fotó: Alfa Romeo Racing

Addig is arra kell koncentrálniuk az Alfa Romeónál, hogy az idei évben kihozzák a maximumot az autóból és magukból. Azonban ennél konkrétabb célkitűzése is van a csapatnak az idei évre: szeretnének a középmezőny elején végezni. 

Tavaly az Alfa Romeo a bajnokság 8. helyén zárt 57 ponttal, míg a McLaren, mely a középmezőny élén végzett, összesen 145 pontot gyűjtött.

„Mint mindig, most is az a cél a szezonra, hogy a lehető legjobb munkát végezzük, és a középmezőny elején harcoljunk” – mondta Räikkönen. „A realitás talaján kell maradnunk, tudjuk, hogy a sorrend nem fog jelentősen változni a tavalyi szezonhoz képest, de tettünk néhány előrelépést. Csak akkor fogjuk megtudni, mit jelent ez, amikor pályára gurulunk.”  

A beszélgetés során a jelenből kicsit visszakanyarodtunk a múltba is: Räikkönen felidézett néhány emléket, például első autójával kapcsolatban, ami egy Lada volt.

„Ez egy tökéletes első autó volt” – mondta a finn. „Nem volt benne elég erő a drifteléshez, ellenben sok megoldandó probléma!”

Első utcai autója egy Lada, első F1-es autója pedig egy Sauber volt még 2000-ben, amikor is Peter Sauber felfigyelt a tehetségre, és egy háromnapos tesztre hívta őt csapatához, majd teljesítményével hamar meggyőzte arról, hogy egy tehetséges pilótával áll szemben. 

Fotó: Sauber F1 Team

Räikkönen akkor még meglehetősen rutintalannak számított 23 formulaautós versenyével, ezért arra voltunk kíváncsiak, volt-e bármi aggodalma az első teszt kapcsán, például az edzettségével kapcsolatban. 

„Nem, nem aggódtam ezek miatt, de izgatott voltam, hogy először vezethetek, a teszt pedig elég jól sikerült.”

Majd nemsokára érkezett a hír, hogy a 2001-es szezonra versenyzői szerződést kap… 

„Természetesen ennek örültem. Egy ülést céloztam meg az F1-ben, és sikerült” – mondta a finn. 

Ami az emlékeket illeti, Räikkönen szívesen idézi fel a 2005-ös Magyar Nagydíjat, amikor első és eddigi egyetlen hungaroringi győzelmét aratta. 

„Az a 2005-ös verseny jó volt. Jó volt a stratégiánk, tudtuk, hogy ha ragaszkodunk a tervünkhöz, akkor meglesz az autó teljesítménye ahhoz, hogy elöl legyünk” – mesélte a finn a futamról, amelyet a 4. helyről kezdett meg. „Kulcsfontosságú volt, hogy jó rajtom legyen, és sikerült, aztán kimaradtunk a balhéból, és végeztük a munkánk. Ez egy jó csapateredmény volt.” 

A 2005-ös szezonban Räikkönen összesen 7 győzelmet szerzett, a bajnokságban azonban alulmaradt Fernando Alonsóval szemben, így csak a 2. helyen zárt az év végén. 

„A szezon kicsit másképp is alakulhatott volna, de végül nincs okunk arra, hogy bármint bánjunk – nem tudjuk megváltoztatni a múltat.

Fotó: Scuderia Ferrari

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Exkluzív: Räikkönen a karanténnapokról, a Ladájáról és egyetlen magyarországi győzelméről
Érdekességek, amiket talán még nem tudtál az Azeri Nagydíjról
Ezeket érdemes tudnod az F1-es Holland Nagydíjról
Ismerd meg őt: Amit eddig nem tudtál Nico Hülkenbergről!
A Forma-1-nek köszönhetően fogunk olcsóbban tankolni néhány év múlva?

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!