Exkluzív: Räikkönen a karanténnapokról, a Ladájáról és egyetlen magyarországi győzelméről

RAIKKONEN Kimi (fin), Alfa Romeo Racing C39, portrait during the Formula 1 Rolex Australian Grand Prix 2020 from March 13 to 15, 2020 on the Albert Park Grand Prix Circuit, in Melbourne, Australia - Photo Florent Gooden / DPPI
Fotó: Alfa Romeo Racing
Jelenleg a gyerekek és az edzések töltik ki Kimi Räikkönen mindennapjait, de mindeközben az F1-es szezonkezdetre is teljes mértékben felkészült a finn: ha elkezdődik júliusban, akkor áll elébe, de ha nem, neki úgy is jó. Räikkönen exkluzív interjút adott az F1Világ.hu-nak!

A kényszerpihenő ideje alatt Räikkönen és felesége, Minttu is gyakran posztol az Instagramra, így a rajongók figyelemmel követhetik, hogy hogyan telik számukra a versenymentes időszak. 

A család egyáltalán nem unatkozik, ezt maga Räikkönen is megerősítette: hol gokartoznak, hol trambulinoznak, de gyakran kirándulnak, sőt, a finn még balettleckéket is ad a lányának. 

„Jól vagyunk, élvezzük az együtt töltött időt – ez olyasvalami, amire ilyen mértékben nem számítottunk a szezonkezdet előtt” – mesélte Räikkönen az F1Világ.hu-nak. „De így is eléggé zsúfoltak a napok, sok programunk van együtt, a gyerekekkel kint vagyunk, edzek és egyszerűen próbálunk feltöltődni.”

Az F1-es pilóták számára különösen fontos, hogy a kényszerpihenő időszaka alatt folyamatos edzésben legyenek és fizikai állapotuk ne romoljon. A regnáló világbajnok, Lewis Hamilton is kiemelt figyelmet fordít arra, hogy fitt maradjon a koronavírus-járvány idején, Daniel Ricciardo, a Renault pilótája pedig úgy gondolja, sokkal intenzívebb és tartalmasabb edzésprogramot tudott kialakítani az elmúlt hónapokban, mint bármikor korábban.

Räikkönen elmondta, ő is folyamatosan edz, de ellentétben Ricciardóval – aki személyi edzőjével tölti a karantént – számára nem szükséges, hogy rendszeres, napi kapcsolatban legyen trénerével, Mark Arnall-lal. 

Fotó: Alfa Romeo Racing

„Szerencsés vagyok, hogy van itt olyan hely, ahol biztonságosan kint lehetek” – mondta a finn. „Sportolunk, és a házunkban van egy edzőtermünk, szóval elég könnyű formában maradnom. Beszéltem Markkal a járványidőszak kezdete előtt, de a mostani edzésprogramom nem különbözik attól, amit a szezonon kívüli időszakban végzek.”

Ellenben többet beszél csapatfőnökével, valamint a versenymérnökével: de a 40 éves versenyző elárulta, munkáról ilyenkor kevés szó esik.  

„Időnként kapcsolatban vagyok a vezetőimmel, leginkább Fred Vasseurrel és a mérnökömmel, Juliennel. Inkább amiatt, hogy tudjuk, mindenki jól van – nem pedig azért, hogy a munkáról beszéljünk. Minden gördülékenyen megy, szóval készen állok rá, akármikor is térünk vissza a versenyzéshez.”

A jelenlegi hírek szerint júliusban, az Osztrák Nagydíjjal kezdődhet meg a 2020-as F1-es szezon, azonban egyelőre nincs hivatalos információ ezzel kapcsolatban. Räikkönen elmondta, neki igazából teljesen mindegy, hogy mikor rajtolnak el – ha eléggé biztonságos lesz a helyzet, ő készen fog állni. 

„Attól függ, végső soron nem számít” – válaszolta Räikkönen a kérdésre, szerinte lehet-e júliusban verseny. „Sok tényező közrejátszik, és nekünk készen kell állnunk, hogy ha biztonságos lesz a helyzet, akkor menni tudjunk. Ha ez Ausztriában lesz júliusban, oké, ha később, az sem számít.

Fotó: Alfa Romeo Racing

A koronavírus-járvány miatt a 2021-re tervezett szabálymódosításokat 2022-re halasztották, így egy további szezont várniuk kell a pilótáknak és a csapatoknak arra, hogy tiszta lappal induljanak a mezőnyben. 

Räikkönen szerződése év végén azonban lejár, és bár az új regulák további motivációt adhattak volna neki a maradásra, az Alfa Romeo pilótája elmondta, döntését nem befolyásolja az, hogy elhalasztották a szabályok bevezetését.

„A szabályok elhalasztása nem változtat azon, hogy hogyan érzek. Mindig azt mondtam, hogy meglátjuk, ez a szezon hogyan alakul, aztán tervezek a jövőre, és most is ez van érvényben. Még rengeteg idő van” – mondta a finn. 

A regulák változtatása sem garancia arra, hogy a Forma-1 hibái eltűnnek, és izgalmasabb versenyeket láthatunk – véli Räikkönen, éppen ezért gondolja úgy, hogy nem a szabályváltoztatásoknak kell meghatározniuk azt, hogy marad-e a száguldó cirkusz mezőnyében. 

„Nehéz megmondani [hogy izgalmasabbá válna-e az F1 a szabályváltoztatások miatt – a szerk.], amíg nem látjuk pályán az autókat. Nem számít, hogy mit mondanak az adatok, mert csak abban a pillanatban derül ki, hogy lesz-e változás.”

Fotó: Alfa Romeo Racing

Addig is arra kell koncentrálniuk az Alfa Romeónál, hogy az idei évben kihozzák a maximumot az autóból és magukból. Azonban ennél konkrétabb célkitűzése is van a csapatnak az idei évre: szeretnének a középmezőny elején végezni. 

Tavaly az Alfa Romeo a bajnokság 8. helyén zárt 57 ponttal, míg a McLaren, mely a középmezőny élén végzett, összesen 145 pontot gyűjtött.

„Mint mindig, most is az a cél a szezonra, hogy a lehető legjobb munkát végezzük, és a középmezőny elején harcoljunk” – mondta Räikkönen. „A realitás talaján kell maradnunk, tudjuk, hogy a sorrend nem fog jelentősen változni a tavalyi szezonhoz képest, de tettünk néhány előrelépést. Csak akkor fogjuk megtudni, mit jelent ez, amikor pályára gurulunk.”  

A beszélgetés során a jelenből kicsit visszakanyarodtunk a múltba is: Räikkönen felidézett néhány emléket, például első autójával kapcsolatban, ami egy Lada volt.

„Ez egy tökéletes első autó volt” – mondta a finn. „Nem volt benne elég erő a drifteléshez, ellenben sok megoldandó probléma!”

Első utcai autója egy Lada, első F1-es autója pedig egy Sauber volt még 2000-ben, amikor is Peter Sauber felfigyelt a tehetségre, és egy háromnapos tesztre hívta őt csapatához, majd teljesítményével hamar meggyőzte arról, hogy egy tehetséges pilótával áll szemben. 

Fotó: Sauber F1 Team

Räikkönen akkor még meglehetősen rutintalannak számított 23 formulaautós versenyével, ezért arra voltunk kíváncsiak, volt-e bármi aggodalma az első teszt kapcsán, például az edzettségével kapcsolatban. 

„Nem, nem aggódtam ezek miatt, de izgatott voltam, hogy először vezethetek, a teszt pedig elég jól sikerült.”

Majd nemsokára érkezett a hír, hogy a 2001-es szezonra versenyzői szerződést kap… 

„Természetesen ennek örültem. Egy ülést céloztam meg az F1-ben, és sikerült” – mondta a finn. 

Ami az emlékeket illeti, Räikkönen szívesen idézi fel a 2005-ös Magyar Nagydíjat, amikor első és eddigi egyetlen hungaroringi győzelmét aratta. 

„Az a 2005-ös verseny jó volt. Jó volt a stratégiánk, tudtuk, hogy ha ragaszkodunk a tervünkhöz, akkor meglesz az autó teljesítménye ahhoz, hogy elöl legyünk” – mesélte a finn a futamról, amelyet a 4. helyről kezdett meg. „Kulcsfontosságú volt, hogy jó rajtom legyen, és sikerült, aztán kimaradtunk a balhéból, és végeztük a munkánk. Ez egy jó csapateredmény volt.” 

A 2005-ös szezonban Räikkönen összesen 7 győzelmet szerzett, a bajnokságban azonban alulmaradt Fernando Alonsóval szemben, így csak a 2. helyen zárt az év végén. 

„A szezon kicsit másképp is alakulhatott volna, de végül nincs okunk arra, hogy bármint bánjunk – nem tudjuk megváltoztatni a múltat.

Fotó: Scuderia Ferrari

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS