Bottas a pole pozícióból vágott neki az 52 körös versenynek, és bár nagyot csatázott Hamiltonnal a futam elején, meg tudta őrizni a vezetést.
A Mercedes versenyzői kétkiállásos taktikával vágtak neki a silverstone-i futamnak, Bottas pedig a 16. körben érkezett kerékcserére. Autójára a közepes keverékű abroncsokat szerelték fel – ugyanazt a vegyületet, mellyel a finn nekivágott a versenynek, egyszóval világossá vált, hogy Bottasnak a verseny során még egyszer ki kell állnia.
A 20. körben aztán Antonio Giovinazzi balesete miatt pályára küldték a biztonsági autót, Hamilton viszont jókor volt jó helyen, és azon nyomban a bokszba hajtott, miközben a mezőny többi tagja Bottasszal az élen értékes időt veszített a safety car miatt.
Hamilton így vissza tudott jönni az élre, ráadásul autójára a kemény keverékű gumikat szerelték, ami megadta a lehetőséget arra, hogy kerékcsere nélkül teljesítse a fennmaradó versenytávot.
Az ötszörös világbajnok ezután végig kontroll alatt tartotta a futamot, többször nem állt ki a bokszba, és magabiztos győzelmet szerzett – sőt, az utolsó körben, 32 körös abroncsokon még a leggyorsabb versenykört is megfutotta.
A Mercedes versenyzője aztán a leintést követően elárulta, hogyan alakította ő maga saját stratégiáját a verseny során.
„Megtartottuk az értekezleteket délelőtt, a csapat pedig ezernyi szimulációt lefuttatott a különféle stratégiákkal” – magyarázta Hamilton a leintést követően.
„Egy egy csomót megmutattak nekünk ezekből, talán 10 eltérő taktikát is: hogy mi történik, ha pozíciót veszítünk, ha tartjuk a pozíciót, ha helyet cserélünk egymással – az összes efféle dolgot.”
„Egy csapat számára ez nagyon nehéz… elvégre egy csapat vagyunk. Egyénenként viszont mindketten nyerni akarunk. Szóval a csapatnak a legjobb és legkiegyensúlyozottabb megoldást kell választania mindkettőnk számára. A legtöbb ilyen szimuláció alapvetően az első autóra vonatkozik… ha az ember elég jó munkát végez az időmérőn, az első autó általában prioritást élvez, és a többi. Elég nehéz felülkerekedni ezen, hacsak az ember nem a pályán előz, vagy elévág, vagy ilyesmi.”
„Megvitattuk a lehetőségét annak… azt hiszem, a leggyorsabb módja a versenytáv teljesítésének a közepes-közepes-kemény gumistratégia volt. De voltak alternatív taktikák is. Ennek én megvizsgáltam a lehetőségét, és már a verseny elején eldöntöttem, hogy a második etapra a kemény gumikat teszem fel, és elnyújtom az első etapot a 20., vagy 21 körig.”
„Hogy tudtam-e, hogy egy kiálláson maradunk? Nem. De bizonyos mértékig nekünk is stratégáknak kell lennünk belül, és ez olyasvalami, amin folyamatosan dolgozunk is, próbálunk jobbak lenni benne, mert mindig más helyzetek alakulnak ki. Mindig bekerülnek új tényezők az egyenletbe, és soha nem is lesz tökéletes. De ami igazán jó, hogy most lehetővé tette a taktika, hogy versenyezzünk egymással. Amire talán nem számítottak, hogy ennyire megnyomjuk majd az elejét. Talán arra számítottak, hogy spórolni fogunk a gumikkal, meg ilyenek. Ehhez képest igazán keményen versenyeztünk, márpedig pont ilyennek kell lenniük a versenyeknek.”
Bottas a versenyt követően arról beszélt, a Mercedes egész egyszerűen rossz taktikát dolgozott ki a versenyre, nyilvánvalóvá vált ugyanis, hogy nem a kétkiállásos stratégia volt a leggyorsabb.
A finn elárulta, valóban szó volt arról, hogy eltérő taktikával teljesítik a távot, az azonban fel sem merült, hogy egyikük csak egyszer áll ki a bokszba.
„Igen, kétségkívül volt elképzelés arról, hogy eltérően taktikázik a két autó” – mondta a finn. „Hogy egyikünk a kemény keveréket kapja a második etapra. De az elképzelés az volt, hogy ez az autó a közepes-kemény-közepes, vagy a közepes-kemény-lágy stratégiát alkalmazza. Az egy kiállás tehát nem került szóba, és ez egy hiba volt a részünkről. Mert a mi autónknak egyértelműen ez volt a leggyorsabb taktika ezen a versenyen – a közepes-kemény stratégia. De azt gondoltuk, hogy sokkal lassabb lesz ez a taktika, szóval kétségkívül tanulhatunk ebből is.”