Vettel 2015-ben érkezett a Ferrarihoz a Red Bull Racingtől, ahol korábban négy világbajnoki címet szerzett.
A német komoly célokat tűzött ki maga elé: szeretett volna gyerekkori hőse, Michael Schumacher nyomdokaiba lépni, és bár a kezdet jól alakult, az álmot nem sikerült valóra váltani. Vettel végül 14 győzelem után távozik a Ferraritól, jövőre pedig az Aston Martinnál folytatja.
Amikor a Corriere della Sera című lap arról kérdezte, mi jut eszébe először azokról a napokról, amikor csatlakozott a Ferrarihoz, Vettel elárulta: „Sergio Marchionne telefonja. Azt kérdezte, ’Miért nem építünk fel valamit közösen? Segítenél a Ferrarinak újra győztessé válni?’ Én pedig igent mondtam!”
„Rengeteg remény volt a csapatnál, mint ahogy bennem is. Gyerekkorom óta legendának számított az ágaskodó paripa, köszönhetően Michael hagyatékának.”
„Az első napomat 2014. november 29-én töltöttem a Ferrarinál, Fioranóban. Izgatott voltam, de persze koncentráltam a sűrű programra is. Már forgattam ott a Toro Rossóval is, de a vörösökkel minden más volt. Soha nem fogom elfelejteni.”
Vettelt természetesen megkérdezték arról is, melyek voltak legszebb győzelmei a Ferrari színeiben.
„A 2015-ös malajziai, a második versenyünk. Csodás kezdés volt. És a 2017-es monte-carlói.”
A négyszeres világbajnok azt mondja, a Ferrarinál mindenkit sokkolt a korábbi elnök, Sergio Marchionne 2018-as halála.
„Ő egy nagyon határozott ember volt, olykor igazán lendületes, és nagy hatással volt az F1-re is. Nem volt egy könnyű fickó, nehéz volt érvelni vele szemben. De mindenki tisztelte őt. A távozása hatalmas sokk volt számunkra.”
Vettel azt mondja, a korábbi csapatfőnökkel, Maurizio Arrivabenével nagyon jól kijött.
„Kívülről nem igazán értették őt meg, de nagyon fontos szerepet játszott az újraindulásban. Azonnal kényelmesen éreztem magam vele kapcsolatban, habár voltak nehézségek” – mondta.
„Megvolt köztünk a bizalom, de voltak nehéz időszakai. Nehéz csapatfőnöknek lenni, amikor közel vagy a célhoz, de nem tudod elérni azt. Nagyon sokat tanultam Mauriziótól.”
A német versenyző azt mondja, nem sok értelme van a múlton rágódni, habár tény: párszor sikerült közel kerülni a hőn áhított célhoz, a világbajnoki címhez.
„Mi értelme ezen gondolkodni? Én előre nézek… De 2017-ben az autó nagyon versenyképes volt. A következő évben még jobb csomagunk volt, több potenciál volt benne. De nem tudtuk megfelelően fejleszteni a bajnokság utolsó szakaszára, szóval nem győztünk.”
„De nem bánok semmit. A dolgok okkal történnek. Igen, szerepelhettünk volna jobban, jó lett volna megnyerni a világbajnokságot. De az adott pillanatban mindig azt tettük, amit helyesnek véltünk.”
Vettel 2019-ben új csapattársat kapott a Ferrarinál: Charles Leclerc váltotta Kimi Räikkönent, a monacói pedig hamar megvetette lábát a Ferrarinál. Első évében két győzelmet is szerzett, majd 2024-ig szerződést hosszabbítottak vele. A fiatal pilóta pedig rendre borsot tört Vettel orra alá, aki végül az idei szezon végén távozik is a maranellóiaktól.
„Charles-nak semmi köze a távozásomhoz. Az én utazásomat egészében kell nézni. A 2017-es és 2018-as csúcs után tavaly nem volt fejlődés, az idei év pedig több okból még komplikáltabbá vált. Viszont keményen nyomjuk azért, hogy ismét versenyképesek legyünk.”
„De nem így akarok gondolni erre, hogy voltak csúcs- és mélypontok. Hat évig voltam tagja ennek a csapatnak, és én voltam az első, aki segíteni akart a talpra állásban.”
Vettel azt mondja, amikor Mattia Binotto tavasszal felhívta őt, hogy nem hosszabbítanak szerződést vele, nem érezte azt, hogy elárulta őt a Ferrari.
„Nem. A kapcsolatunk továbbra is professzionális. Elég idős vagyok ahhoz, hogy megértsem és elfogadjam a döntéseket. Bőven volt időm utána arra, hogy reflektáljak a dolgokra. Nem vagyok haragtartó, nem az a típusú ember vagyok.”
A most 33 esztendős versenyző számára nehezen alakult a 2020-as idény is, Törökországban viszont hosszú idő után először újra összejött a dobogó. Adja magát a kérdés, mi az oka az idei küszködésnek? Vajon az autó nem fekszik annyira a vezetési stílusának?
„Nem ez a probléma, egy versenyző alkalmazkodik” – mondta Vettel. „Kétségtelen, hogy a csapattól való távozásom sem segít, a helyzet már nem volt olyan, mint korábban. Persze próbálkoztam, de küszködtem az időmérőn, a versenyeken pedig forgalomban ragadtam.”
„De ez a tapasztalat is hozzásegített ahhoz, hogy fejlődjek – és most már sokkal jobb helyzetben vagyok, mint 4-5 hónapja. És még van 3 versenyem a Ferrarival arra, hogy jól szerepeljek, aztán új kihívás vár rám. Tudom, hogy élvezni fogom. Csodás dolgokat várok az Aston Martintól.”