10 éve írtuk: A Bridgestone biztosan kiszáll a Forma-1-ből

Red Bull, Bridgestone during practice for the Turkish Formula One Grand Prix at Istanbul Park on May 28, 2010, in Istanbul, Turkey.
Fotó: Red Bull Racing
A koronavírus miatt az F1-es mezőny is kényszerszabadságát tölti, és mivel ezáltal versenyek sincsenek jó darabig, arra gondoltunk, visszatekintünk egy kicsit a múltba, és felidézünk olyan híreket, eseményeket, melyek évekkel ezelőtt szolgáltattak beszédtémát F1-es berkekben.

10 éve írtuk: A Bridgestone biztosan kiszáll a Forma-1-ből (2010.03.18.)

A sportban egyedüli beszállítóként tevékenykedő Bridgestone cáfolta azokat a híreszteléseket, melyek szerint mégsem hagyja el az F1-et, és megerősítette, hogy jövőre már biztosan nem szállít gumikat a résztvevőknek.

A japán nagyvállalat a tavalyi év végén jelentette be, hogy nem hosszabbítja meg év végén lejáró gumiszállítói szerződését a Forma-1-ben, ami azt is jelenti egyben, hogy az FIA-nak tendert kell kiírnia a jövő évre. 

Bár az utóbbi hetekben olyan hírek kaptak szárnyra, hogy a Bridgestone-t mégis rá lehet venni a maradásra, a cégóriás vezetése cáfolta, hogy ez így lenne, és ismét megerősítette, hogy az elmúlt évben hozott döntése végleges, és biztosan kivonul a Forma-1-ből. 

„Sajnálatos módon a cégünk meghozta a döntést, és semmi nem változott azóta” – mondta a Bridgestone motorsport igazgatója, Hiroshi Yasukawa az Autosportnak.

A szakember azt azonban hozzátette, hogy a cégcsoport meg fogja vizsgálni az FIA által kiírt tendert, hátha talál benne valami számára érdekeset, de nem tartja valószínűnek, hogy ilyen mértékben részt vennének a jövőben a Forma-1-ben.

„Várjuk a tender eredményét, mert a pályázat megnyitásáig nem tudunk mit tenni” – folytatta Yasukawa, aki egyébként azt sem zárta ki, hogy cége eladja forma-1-es technológiáját egy konkurensének. 

Bár az FIA egyelőre még nem hirdetett pályázatot a jövő évre, megbízható források szerint a két koreai gumigyártó, a Hankook és a Kumho is komolyan érdeklődik a Forma-1 iránt, azonban még más cégek is bejelentkezhetnek. 

A Bridgestone nagy riválisa, a Michelin korábban már jelezte, hogy csak abban az esetben érdekli a visszatérés a Forma-1-be, ha előtérbe kerülnek a zöld technológiák a jövőben.

Ez a cikk eredetileg 2010. március 18-án jelent meg az F1Világ weboldalán.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS