Orosz Nagydíj

10 éve írtuk: A Bridgestone biztosan kiszáll a Forma-1-ből

Red Bull, Bridgestone during practice for the Turkish Formula One Grand Prix at Istanbul Park on May 28, 2010, in Istanbul, Turkey.
Fotó: Red Bull Racing
A koronavírus miatt az F1-es mezőny is kényszerszabadságát tölti, és mivel ezáltal versenyek sincsenek jó darabig, arra gondoltunk, visszatekintünk egy kicsit a múltba, és felidézünk olyan híreket, eseményeket, melyek évekkel ezelőtt szolgáltattak beszédtémát F1-es berkekben.

10 éve írtuk: A Bridgestone biztosan kiszáll a Forma-1-ből (2010.03.18.)

A sportban egyedüli beszállítóként tevékenykedő Bridgestone cáfolta azokat a híreszteléseket, melyek szerint mégsem hagyja el az F1-et, és megerősítette, hogy jövőre már biztosan nem szállít gumikat a résztvevőknek.

A japán nagyvállalat a tavalyi év végén jelentette be, hogy nem hosszabbítja meg év végén lejáró gumiszállítói szerződését a Forma-1-ben, ami azt is jelenti egyben, hogy az FIA-nak tendert kell kiírnia a jövő évre. 

Bár az utóbbi hetekben olyan hírek kaptak szárnyra, hogy a Bridgestone-t mégis rá lehet venni a maradásra, a cégóriás vezetése cáfolta, hogy ez így lenne, és ismét megerősítette, hogy az elmúlt évben hozott döntése végleges, és biztosan kivonul a Forma-1-ből. 

„Sajnálatos módon a cégünk meghozta a döntést, és semmi nem változott azóta” – mondta a Bridgestone motorsport igazgatója, Hiroshi Yasukawa az Autosportnak.

A szakember azt azonban hozzátette, hogy a cégcsoport meg fogja vizsgálni az FIA által kiírt tendert, hátha talál benne valami számára érdekeset, de nem tartja valószínűnek, hogy ilyen mértékben részt vennének a jövőben a Forma-1-ben.

„Várjuk a tender eredményét, mert a pályázat megnyitásáig nem tudunk mit tenni” – folytatta Yasukawa, aki egyébként azt sem zárta ki, hogy cége eladja forma-1-es technológiáját egy konkurensének. 

Bár az FIA egyelőre még nem hirdetett pályázatot a jövő évre, megbízható források szerint a két koreai gumigyártó, a Hankook és a Kumho is komolyan érdeklődik a Forma-1 iránt, azonban még más cégek is bejelentkezhetnek. 

A Bridgestone nagy riválisa, a Michelin korábban már jelezte, hogy csak abban az esetben érdekli a visszatérés a Forma-1-be, ha előtérbe kerülnek a zöld technológiák a jövőben.

Ez a cikk eredetileg 2010. március 18-án jelent meg az F1Világ weboldalán.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS