Jenson Button nyerte az esővel tarkított, hihetetlenül izgalmas Brazil Nagydíjat, ahol Vettel hatodik helyével háromszoros világbajnokká avanzsált, jóllehet a McLaren britje mellé Alonso és Massa állhatott fel a dobogóra.
Jenson Button nyerte az esővel tarkított, hihetetlenül izgalmas Brazil Nagydíjat, ahol Vettel hatodik helyével háromszoros világbajnokká avanzsált, jóllehet a McLaren britje mellé Alonso és Massa állhatott fel a dobogóra.
Hollywoodi forgatókönyv szerint alakult az idényzáró Brazil Nagydíj rajtja és első néhány köre. A rajtlámpák kialvásának pillanatában még Sebastian Vettel volt a világbajnok, néhány pillanattal később azonban már Fernando Alonsónak állt a zászló.
Történt ugyanis, hogy az óvatosan rajtoló Vettel mellett mindkét Ferrari elment, majd csapattársa, Felipe Massa segítségével Alonso Mark Webbert megelőzve feljött a harmadik helyre. Ezt megelőzően Vettel balesetbe keveredett, Bruno Senna keresztbe forgatta, majd még mások is eltalálták. Autója megsérült, de folytatni tudta, és az utolsó helyről kezdhette meg a felzárkózást. Ez az állás Alonsónak jelentett volna vb-címet.
Mindezzel párhuzamosan az eső folyamatosan szemerkélt, a helyenként vizes aszfalton többen is megcsúsztak, Romain Grosjean például a gumifalba csapódott Lotusával. Alonso is rontott, így a harmadik helyet átvette tőle Nico Hülkenberg a Force Indiával. Ahogy Alonso lecsúszott a dobogóról, máris Vettel örülhetett volna.
Pláne úgy, hogy a nyálkás aszfalton a címvédő különösebb nehézség nélkül vágott át a mezőnyön, és néhány kör alatt már a pontszerzők között volt.
Az élen a két McLaren egyébként hamar ellépett a többiektől, Lewis Hamilton megtartotta első helyét, de Jenson Button – szombati kijelentéséhez híven – az első adandó alkalommal támadást indított ellene.
Az eső időközben egyre jobban rákezdett, ezért a 10. körrel kezdődően többen is az intermediate gumikra váltottak a bokszban. Így tett többek közt Hamilton, Vettel, Alonso, és Webber is.
Button és Hülkenberg viszont a slick gumikon maradt kinn, és ők haladtak az első két helyen. Döntésük jól sült el, az eső elállt, és a köztes esőgumik hamar alkalmatlanná váltak a versenyzésre. A 19. körben Hamilton és Alonso, egy körrel később Vettel is visszaváltott a sima futófelületű abroncsokra.
Az élen Hülkenberg a célegyenes végén erőből megelőzte Buttont, így utolsó Force Indiás versenyén átvette a vezetést. Mivel ők ketten nem voltak kint kerékcserén, miközben a többiek már kétszer is, így előnyük egypercesre nőtt. Ennek azonban hamar lőttek, mert a 23. körben pályára küldték a safety cart, mivel a pálya több pontján is törmelékek voltak, amelyek egyike jobb hátsó defektet okozott Nico Rosbergnek.
A biztonsági autó mögött mindenki kereket cserélt, aki még nem volt kint a bokszban, vagy az intermediate gumikon vergődött éppen. A sárga jelzőfényt használó Mercedes mögött Hülkenberg, Button, Hamilton, Alonso, Vettel sorrendben álltak fel a pilóták, vagyis továbbra is a címvédő volt a bajnok pillanatnyilag.
A 30. kört már a biztonsági autó nélkül kezdte a mezőny, Hülkenberg megtartotta első helyét, miközben Kamui Kobayashi megelőzte Vettelt. A Red Bull versenyzője nem is nagyon ellenkezett, ami érthető volt, mert így is a javára dőlt volna el a bajnokság. Főleg úgy, hogy a japán nem sokkal később Alonsót is átlépte. Igaz, ez csak rövid időre szóló helycsere volt, mert a spanyol visszavette a negyedik helyet.
Massa is maximálisan teljesített a hátvéd szerepében, mert több előzést bemutatva megérkezett Vettel mögé, és azonnal el is ment a Red Bull mellett, majd Kobayashit megelőzve megérkezett Alonso mögé.
Körökön keresztül békés mederben csordogáltak az események, de a szemerkélő esőtől még mindig nehéz körülmények megtréfálták Hülkenberget, aki a 48. körben rontott, és elvesztette az első helyet, ami ismét Hamiltonhoz került, aki korábban megelőzte csapattársát.
Az eső egyre jobban rákezdett, és ennek meg is lett a következménye. Az 55. körben Hülkenberg megpróbálta visszaelőzni Hamiltont, de megcsúszott, és nekikoccant a McLaren bal első kerekének. Hülkenberg folytathatta, de Hamilton felfüggesztése eltört, így ő a pálya mellett tette le autóját utolsó mclarenes versenyén. A Force India eddig remeklő német pilótája bokszutca-áthajtásos büntetést kapott, amit letöltve az ötödik helyre állhatott vissza.
A világbajnok kiléte többször változott a futam alatt, de a hajrában, immáron végérvényesen Vettel kerekedett felül. Massa átengedte a második helyet Alonsónak, míg Vettelt hiába kérlelte csapata, felesleges manőverrel Schumachert megelőzve a hatodik helyre lépett fel. Az élen Button bő 20 másodperces előnnyel vezetett, így Alonso előrelépési lehetőségei némileg behatárolttá váltak.
Az utolsó körre ismét a biztonsági autó állt az élre, mert Paul di Resta csúnyán összetörte a Force Indiát a célegyenesre vezető balos kanyarban. A leintésig így már nem történt helycsere, csak az volt a kérdés, hogy mindenki célba ér-e.
A futamot Button nyerte, de ezúttal mindenki a második helyen beérkező Alonsóra, és a hatodik helyen célba érő Vettelre figyelt. A Red Bull versenyzője ezzel zsinórban harmadik világbajnoki címét zsebelte be, mindössze 25 évesen, és ezzel a Forma-1 történetének legfiatalabb triplázója lett. Végül három pont döntött a javára Alonsóval szemben, aki immáron harmadik alkalommal bukott el vb-címet a hajrában.
A dobogón Button mellett tehát a két Ferrari-pilóta pezsgőzhetett, de az ő örömük nem volt felhőtlen. Ezzel szemben a Red Bull garázsában óriási ünneplés kezdődött.
Ami a 2012-es szezon utolsó versenyének végeredményét illeti, Vettel előtt ért célba Mark Webber és a nap egyik hőse (igaz, a Hamilton elleni manőver némileg árnyalja a képet), Nico Hülkenberg is. Pontot szerzett még utolsó F1-es versenyén Michael Schumacher is, a legendás pilóta hetedik lett. Mögötte Jean-Eric Vergne, Kobayashi és Räikkönen ért célba a top10-ben.
Vitalij Petrov 11. helye azt jelenti, hogy a kaotikus körülményeket kihasználva a Caterham kis híján pontot szerzett, de ezzel az eredménnyel a konstruktőri tabellán csapata megelőzte a Marussiát, ami az év végi központi pénzek elosztásánál jobb helyzetbe hozza csapatát. Mögötte egyébként éppen Charles Pic autózott, a Marussia tehát ugrásra készen ott volt az orosz mögött. Az év utolsó versenyén 18 pilóta ért célba.
A 2013-as idény március közepén Ausztráliában rajtol majd.