Még híre-hamva sem volt a globális koronavírus-járványnak, amikor az F1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media komoly tárgyalásokba kezdett újonnan formálódó istállókkal a mezőny bővítése érdekében. A leghangosabb jelentkező a Panthera Team Asia F1 volt, de a háttérben a Campos Racing is szorgosan munkálkodott. Ha nincs a vírus, és nem halasztják el az új szabályok bevezetését, a spanyol gárdát már alighanem az indulók közt találnánk.
Adrián Campos a Campos Racing résztulajdonosának számító Salvatore Gandolfo olasz üzletemberrel, a Monaco Increase Management (MIM) elnökével ügyködött a projekten, amelynek a MIM főtanácsadója, a szintén olasz Daniele Audetto is részese lett volna. Ő legutóbb a 2006 és 2008 között a Forma–1-ben versenyző, és az anyagi gondokig meggyőzően teljesítő Super Aguri ügyvezető igazgatójaként bizonyította rátermettségét. Pár évre rá viszont a Hispania Racing Team (HRT) sikertelen szereplése az ő karrierjét is visszavetette.
A Campos Racing mögé állítólag komoly spanyol befektetők is beálltak volna, a tervezőcsapatot pedig olyan személyekkel akarták megerősíteni, mint a technikai igazgatónak kiszemelt Ben Wood, illetve az aerodinamikáért felelős Peter McCool (mindketten dolgoztak a Super Agurinál is). Pilótaként az F1-es tapasztalattal már rendelkező Pascal Wehrlein és a Camposnál nevelkedett, tavaly az IndyCarban dobogós helyet is szerző Álex Palou neve merült fel.
Szóba került a Campos Racing Forma–2-es csapatában szereplő Jack Aitken is, aki tavaly Szahírban ügyesen terelgette a George Russelltől ideiglenesen megörökölt Williamst. Ő azért is érdekes, mert a Renault juniorpilótájának számít, márpedig az F1-es Campos istálló legnagyobb eséllyel francia motorokkal szállhatna be a világbajnoki küzdelembe, hiszen a többi gyártó már bőven rendelkezik partnerekkel. Állítólag attól sem zárkóznának el, hogy a Renault B csapataként induljanak az F1-ben. Kérdés, hogy Adrián Campos váratlan halála után a többiek vajon továbbviszik-e a projektet.
A névadó istállótulajdonos 1987–1988-ban 21 futam erejéig maga is belekóstolt versenyzőként a Forma–1-be, de a gyengécske Minardival nem érhetett el nagy sikereket. Alighanem a menedzseri szerepkör is testhezállóbb lehetett számára, ezt bizonyította Marc Gene és Fernando Alonso felkarolása, befuttatása is. Az ambícióit mutatja, hogy már 1992-ben megpróbált összegründolni egy F1-es csapatot, ám a Bravo F1 néven futó projekt gyorsan megbukott.
Ennek elsősorban Campos akkori üzlettársa, Jean Pierre-Monsier váratlan halála volt az oka, bár az is igaz, hogy az Andrea Moda vázra és Dallara sebességváltóra épülő kocsijuk egyébként sem tűnt túl ígéretesnek. A Judd V8-as motorral felszerelt gép 1992 novemberére elkészült, a gárda költségvetése azonban alig érte el a 3 millió dollárt, ami az akkori sereghajtók büdzséjének felével ért fel.
A Bravo S931-es alapjául a Nick Wirth által tervezett BMW S192-es versenygép szolgált. A német gyártó 1991 körül akart belépni az F1-be, ám a tervet elhalasztották, így kerültek a konstrukció rajzai az Andrea Moda istállóhoz, onnan pedig a spanyol csapatkezdeményhez. A Bravo pilótái a korabeli hírek szerint a Nicola Larini, Ivan Arias, Jordi Gené, Luca Badoer négyesből kerültek volna ki, de még Damon Hill neve is felbukkant a projekttel kapcsolatban.
2009-ben Adrián Campos a Campos Meta istállóval próbált betörni a Forma–1-be (a névadó Meta Image egy spanyol sportügynökség). A dolgok eleinte jól alakultak, hiszen júniusban – a Lotus és a Virgin társaságában – megkapták az engedélyt a csúcskategóriában való indulásra. A kocsijukat a Dallara készítette, a V8-as motort pedig a Cosworth biztosította számukra. Váratlanul azonban anyagi nehézségek merültek fel, és Campos csak úgy tudta életben tartani a csapatot, hogy pár héttel a szezonkezdet előtt eladta azt José Ramón Carabanténak. Az így létrejött Hispania Racing Team (HRT) eredményei nem az F1 történelmének fényes fejezeteit gyarapítják.
Ami pedig a legújabb projektet illeti, Camposnak állítólag sikerült 120 millió eurós költségvetési keretre ígérvényt szereznie, valamint elnyerte a spanyol autósport szövetség és a barcelonai F1-es pálya (Circuit de Catalunya) résztulajdonosa, a RACC támogatását. Ha figyelembe vesszük, hogy 2022-re 140 millió euróban határozták meg azt a felső korlátot, amelyből a csapatok gazdálkodhatnak, a Campos Racing jövőre akár egy életképes alakulattal is nekivághat a szezonnak.