Az osztrák csapat tavaly domináns formát mutatott a Forma-1-ben, Max Verstappen egyéni világbajnoki címe mellett pedig a konstruktőri trófeát is bezsebelte, így abszolút favoritként vághat neki a 2023-as idénynek.
Jelen cikk megírásakor még tart az első tesztnap Bahreinben, az élen pedig Max Verstappen áll, aki egész nap dolgozhat az RB19-es kódjelű versenygéppel. Christian Horner csapatfőnök elárulta, egyelőre elégedettek, ám azt, hogy mennyire erősek az ellenfelekhez képest, csak a jövő heti idénynyitón tudjuk meg.
„Jó telünk volt, jó volt egy kicsit pihenni is az ünnepek alatt, de az már jó rég volt!” – mondta a brit szakember nem sokkal ezelőtt, Bahreinben. „Szolidan kezdtük a délelőtti etapot, most pedig már a második, délutáni program zajlik. Az autónk a tavaly, RB18-as evolúciója. Azt gondolom, a csapat rendkívüli munkát végzett azzal, hogy alkalmazkodott az RB19-essel a tél folyamán a módosított technikai szabályokhoz.”
Horner hozzátette, „lenyűgözőnek tartja azt”, hogy a csapatok mérnökei ennyi eltérő koncepcióval álltak elő az idei évre is, majd hozzátette, az ő autójukkal eddig minden rendben.
„Ahogy Max kiszállt az autóból, beszéltünk egy kicsit az ebédszünetben, és már el is kezdett belemenni a részletekbe, ami mindig pozitív jelzés. Azt gondolom, nincsenek alapvető gondok az autónkkal, próbáljuk megismerni, de csak jövő héten fogjuk látni azt, hogy mennyire vagyunk versenyképesek.”
A Red Bull-főnök arról is beszélt, a „delfinezés” jelenségének nyomát sem látják egyelőre: „Nem, de mi tavaly sem nagyon szenvedtünk ezzel, szóval nem is számítottunk rá.”