Ahogyan arról lapunk is beszámolt nemrég, jelentős fejlesztések kezdődtek el a mogyoródi versenypályán nemrégiben, ennek köszönhetően pedig a Hungaroring 2026-ra teljesen megújul. Új főépület, új paddock és lelátók – a versenypálya nyomvonala azonban változatlan marad. A pálya rekonstrukciója alapfeltétele annak, hogy meghosszabbítsák a mostani, 2027-ig szóló Forma-1-es szerződést.
„A közműhálózat és az infrastruktúra már nem felel meg a Formula 1 követelményeinek: a garázsok méretétől kezdve a paddock szélességén át a főépületig mindent meg kell újítani – kezdte Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. „2010 szeptemberében vettem át a cég irányítását, az azóta eltelt tizenkét évből tizenegyet nyereséggel zártunk, öt miniszterrel dolgoztunk együtt, most pedig talán elérkeztünk egy olyan működési formához, amely kompatibilisebb az F1-gyel, vagyis gyors döntéseken alapszik. Erre szükség is lesz, hiszen olyan pályákkal kell felvennünk a versenyt, amelyek rengeteg pénzt költenek az infrastruktúra fejlesztésére.”
„A közművek fejlesztése elkezdődött, jó néhány helyen átfúrtak a pályacsík alatt, és további fúrásokat készítettek elő, hogy a gyengeáram, az erősáram, a szennyvíz és az ivóvíz-vezetékek meg tudjanak felelni a nemzetközi követelményeknek, amely az elkövetkező negyven-ötven évben ki tudják szolgálni a bérlők igényeit. Ezzel párhuzamosan felépül a műveleti operatív központ, és egy szép főbejárat, amelyben közösségi tér és kávézó is helyet kap.”
„Ezután következik a paddock és a tízezer férőhelyes fedett lelátó felújítása, amellyel párhuzamosan két alagutat fúrnak a lelátó mögötti terület és a paddock között. Annak a lehetőségét is megvizsgáljuk, hiszen ésszerű befektetés lenne, hogy motorversenyek rendezésére is alkalmassá tegyük a pályánkat.”
Az egyeztetések pedig már el is kezdődtek a Forma-1 vezetőségével a szerződés meghosszabbításáról – a tervek szerint 2032-ig újítják majd meg a kontraktust, ám lesz benne egy opció is további 5 esztendőre.
„Egy éve kezdtük a tárgyalást a szerződés-hosszabbításról, amit jól tettünk, mert az amerikai futamok érkezésével még nagyobb az érdeklődés, ha ezt lehet még egyáltalán fokozni. 2032-ig szóló szerződésről és plusz ötéves opcióról tárgyalunk, amivel Európában nekünk lesz a leghosszabb ideig szóló szerződésünk, de világviszonylatban sem állunk majd rosszul. Van még egy-két részlet, amit tisztázni kell, de az elkövetkező hetekben, hónapokban szerintem minden kérdés végére pont kerül.”