A brit pilóta ugyan a múlt hétvégi Ausztrál Nagydíjon a 2. helyen ért célba, elmondása szerint azonban rendkívül kényelmetlenül érzi magát a Mercedes idei, W14-es kódjelű versenygépében. Ennek oka pedig az, hogy az idei modellben a versenyzők jóval közelebb ülnek az első kerekekhez – emiatt pedig a hétszeres világbajnok egész egyszerűen nem érzi magát kényelmesen a versenyautóban.
„Mi közelebb ülünk az első kerekekhez, mint az összes többi versenyző. A cockpitünk túl közel van az elejéhez” – fogalmazott a Mercedes versenyzője. „Ha az ember vezet, úgy érzi, mintha az első kerekeken ülne, ami a legrosszabb érzés, amikor vezeted az autót.”
„Egy otthoni autó esetében, ha beraknánk a kerekeket közvetlenül a lábaid alá, te sem örülnél, ha egy körforgalomhoz érnél! Ez lényegében megváltoztatja az autó attitűdjét, és azt, ahogy érzékeled a mozgását. Ezért nehezebb kiszámítani ahhoz képest, mintha hátrébb ülnél, és közelebb lennél az autó közepéhez. Olyasvalami ez, amivel nagyon küszködtem.”
A Mercedes technikai igazgatója, James Allison elárulta, dolgoznak már azokon a fejlesztéseken, melyek reményeik szerint megkönnyítik majd Hamilton dolgát.
„Olyan keményen dolgozunk, amilyen keményen csak tudunk, hogy további leszorítóerőt találjunk a szélcsatornában” – mondta a szakember, amikor arról kérdezték, mi a csapat terve az Azeri Nagydíjig hátralévő hetekben.
„Kőkeményen dolgozunk a tervezőirodában, hogy teljesítménnyé alakítsuk azokat a dolgokat, amiket a szélcsatornában találtak néhány hete. És dolgozunk néhány mechanikai elemen is, eltérő felfüggesztés-összetevőkön, amik szerintünk segíteni fogják az autó egyensúlyát, és jobban vezethetővé teszik majd a versenygépet, ezáltal pedig a versenyzők magabiztosabban feszegethetik vele a határokat.”
„Emellett pedig a szokványos szimulációkat és rutinfeladatokat végezzük, melyek lehetővé teszik, hogy felkészüljünk a következő versenyhétvégékre, és olyan autóval álljunk elő, mely készen áll a bevetésre.”
Allison hozzátette, a melbourne-i jó szereplés lökést adott a csapatnak, ugyanakkor George Russell motorproblémája árnyékot vetett a remeklésre.
„Csendes elégedettség van bennünk amiatt, hogy előreléptünk az autóval a teljesítmény szempontjából. Az örömünket viszont természetesen beárnyékolja a csalódottság, hogy csak egy autóval jutottunk el a kockás zászlóig, és George nem tudta megmutatni, mire képes az autójával a verseny napján – miután a hétvége korábbi részében nagyon erős teljesítményt nyújtott.”
„Nem voltak óriási áttöréseink, de előreléptünk egy kicsit. Egy kicsit közelebb kerültünk a Red Bullhoz, és egy hajszállal a Ferrari és az Aston Martin elé kerültünk.”