Tsunoda meggyőző teljesítményével közel járt a pontszerzéshez a Monacói Nagydíjon, 20 körrel a leintés előtt azonban megérkezett az eső az utcai pályára, a japán pilóta pedig képtelen volt maga mögött tartani ellenfeleit, és végül csak a 15. helyen ért célba.
A japán versenyző szemmel láthatóan a fékekkel küszködött, erről dühösen be is számolt a csapatrádión, a Spanyol Nagydíjon pedig újra a figyelem középpontjába került a füstölő fékek miatt. Az ezzel kapcsolatos kérdésekre reagálva Tsunoda elárulta, olyan problémával bajlódnak még mindig, mely tavaly a ma már az Alpine-nál versenyző Pierre Gaslyt hátráltatta.
„A mostani fékproblémáink talán tavalyról származnak – gyakrabban fordult elő Pierre-rel, mint velem. Most viszont jobban hátráltat a dolog” – magyarázta a japán pilóta. „Szó szerint semmiféle hatékonyságot nem érzek a fékekből. Egyszerűen nem melegszenek fel, szóval nem lehet annyira nyomni esőben, amennyire szeretném. Emiatt nyilván hidegebbek a gumik, és egyre rosszabb és rosszabb a helyzet.”
Monacóban az első edzéstől kezdve problémáim voltak, és ez hatással volt az időmérős teljesítményemre is. Kár érte, mert extra munkára van szükség a versenytársainkkal szemben, hogy felmelegítsük a fékeket, ami egy kicsit szükségtelen.”
Tsunoda azt mondja, nem kalibrálási problémával van szó, egész egyszerűen a hardverrel vannak gondok, így mérnöki megoldásokra lesz szükség, hogy a továbbiakban ne kelljen annyira a motorfék túlzott használatára támaszkodnia.
A japán pilóta ugyanakkor azt mondja, a legutóbbi versenyhétvégéken sikerült előrelépéseket tenniük a kérdésben.
„Változtattunk egy kicsit a fékek használaton, hogy agresszívabb hőmérsékletek legyenek, és valójában kicsit kellett csak menedzselni a fékeket ezúttal” – mondta a barcelonai hétvége után. „Ami azt illeti, sokkal jobb volt a helyzet, mivel a hatékonyság sokkal jobb volt, mint Monacóban. Azt gondolom, a csapat remek munkát végzett, és elégedett vagyok, hogy előre tudtunk lépni.”