Norris a 2. helyen haladt a vasárnapi versenyen, amikor Kevin Magnussen lerobbanó versenyautója miatt a 31. körben virtuális biztonsági autós protokoll lépett életbe. A McLaren ekkor döntött úgy, a bokszba hívja Norrist, autójára pedig felszereli a kemény keverékű abroncsokat. Időközben azonban a versenyirányítás úgy döntött, inkább beküldi a biztonsági autót, ami azt jelentette, hogy a Verstappen és Norris közti, akkor 9 másodperc körüli különbség semmissé vált, mely potenciálisan lehetővé tette volna a McLaren számára, hogy a győzelemért szálljon harcba.
Norris viszont ekkor már épp érkezett a bokszba, Andrea Stella csapatfőnök pedig elárulta, komoly felfordulást okozott volna a kerékcsere során, ha az utolsó pillanatban változtatnak, és inkább a lágy gumikat teszik fel a McLarenre.
„A virtuális biztonsági autós szakasz alatt örömmel váltottunk át a kemény gumikra, mert nem lett volna probléma a felmelegítésükkel” – magyarázta Stella. „De aztán a virtuális biztonsági autóból biztonsági autó lett, miközben kiálltunk, és a bokszban már minden készen állt ahhoz, hogy felrakjuk a kemény gumikat. És a lágy gumikra való utolsó pillanatos átállás műveleti problémát jelentett volna.”
„Ha a bokszutcai személyzet már készen áll a kemény gumikkal, aztán úgy döntünk, hogy inkább lágyakat rakunk fel, az azt jelentette volna, hogy a srácoknak sietve kellett volna összeszedni a gumikat a garázsban, le kellett volna szedni a melegítőket, és vissza kellett volna vinni a gumikat. Ez okozott volna némi helyzetet, és késleltette volna magát a bokszkiállást.”
Norris bár dühös volt a verseny hevében a McLaren döntése miatt, végül kemény csatában meg tudta őrizni a 2. helyet Lewis Hamiltonnal szemben, így dobogóra tudott állni hazai versenyén.
„Azt gondoltuk, ez nem egy olyan helyzet, melyben olyan jelentős különbség van a kemény keverék és a lágy keverék között a felmelegítésük szempontjából” – fogalmazott a csapatfőnök. „Ha sikerül lemenedzselni az első négy kanyart, és elérni a 9-es kanyarig, akkor már megfelelő hőmérsékletet lehet generálni. Szóval az egyszerűség mellett döntöttünk.”
„Nem akartuk a kerékcsere során felcserélni a gumiválasztást, mert az jelentős késlekedést okozott volna. Így hát ez volt a legértelmesebb döntést, elfogadva azt, hogy az újraindításnál talán veszítünk egy pozíciót.”
Norris egyébként közvetlenül a verseny után azt mondta, mindenképpen szeretné átbeszélni a McLarennel, hogy csinálhattak-e volna másképp valamit.