Az osztrák csapat 2026-tól már saját motorokkal versenyez majd a Forma-1-ben, ennek fejlesztéséhez pedig a Fordot hívta segítségül. A munkálatok már jó ideje zajlanak Milton Keynes-ben, ahol a Red Bull egy saját motorközpontot hozott létre. Az energiaital-gyárosok rengeteg szakembert átcsábítottak a Mercedestől, Helmut Marko szerint pedig nem véletlen, hogy sokan szeretnének náluk dolgozni.
„Egy igencsak masszív struktúránk van. Ha valaki háromszor annyit tud keresni az ellenfeleknél, akkor nem lehet hibáztatni őket, hogy váltanak – a kulcsemberek viszont még velünk vannak” – mondta a Red Bull tanácsadója a Speed Week című lapnak.
„Vonzóak vagyunk az új alkalmazottak számára, mivel versenyzők vagyunk. A szellemiségünk, a szenvedélyünk miatt. Egy olyan kampuszunk van, mely már 15 épületből áll, helyben végezzük a kasztni és a motor fejlesztését, és a Ferrarin kívül mi vagyunk az egyetlen ilyen csapat.”
Marko elárulta, jól haladnak a 2026-os szabályok szerint épülő motor fejlesztései.
„A következő néhány hétben az első komplett erőforrás már futni fog a próbapadon, így a belső égésű motor, az MGU-K és az akkumulátor is. A tervek szerint haladunk.”
A szakember hozzátette, szerinte a Red Bull az ellenfelekkel is tartani tudja a lépést a fejlesztésekben: „Úgy gondoljuk, hogy a fejlesztést tekintve egy szinten vagyunk a Mercedesszel. A Renault-t nem tudjuk megítélni, de a Ferrari mögöttünk van. A Ford érkezésével minden a tervek szerint halad.”