Verstappent a szingapúri időmérőt követően három esetben is vizsgálat alá helyezték: egyszer Yuki Tsunodának nem adott utat, aztán Logan Sargeantet hátráltatta, valamint a bokszutca végén megállva több versenytársát is akadályozta akkor, amikor próbált helyet csinálni magának a pályán.
Verstappen a történtek után arról beszélt, rajtbüntetésre számít, és teljes mértékben vállalta a felelősséget Tsunoda feltartásával kapcsolatban. A vb-címvédő viszont a japán pilóta akadályozásáért, valamint a bokszutca végén történő várakozásért egy-egy megrovást kapott, míg Sargent feltartását büntetlenül megúszta.
Miután csütörtökön Charles Leclerc és Lewis Hamilton is arról beszélt Japánban, hogy Verstappen büntetést érdemelt volna, a témáról a pénteki csapatmenedzseri értekezleten is egyeztettek. Itt a Szingapúrban szolgálatban lévő versenybíró, Matteo Perini elismerte, Verstappen rajtbüntetést érdemelt volna Tsunoda feltartásáért, és így nem a 11., hanem a 14. helyről kellett volna rajtolnia.
Perini az F1 csapatainak arról is beszélt, a jövőben nem szabad, hogy enyhítő körülmény legyen az, ha a versenymérnökök nem figyelmeztetik pilótáikat a mögöttük érkező, gyorsabb ellenfelekre.
A bokszutcai incidens kapcsán kifejtette, a szingapúri versenybírók kiállnak eredeti döntésük mellett, miszerint Verstappen megrovást érdemelt, szerintük azonban az FIA-nak szabályt kellene hoznia arra, hogy a versenyzők ne állhassanak meg a bokszutca végén.
Verstappen végül a 11. helyről rajtolva 5. lett az éjszakai futamon, ha azonban rajtbüntetést kap, jó eséllyel ennél hátrébb tudott volna végezni csak…