Gasly a 12., Ocon pedig a 14. helyről vágott neki a vasárnapi futamnak, a verseny leintését követően azonban előbbi versenyzőt arra utasították, hogy adja át a 9. helyet csapattársának. Gaslynak azért kellett félreállnia, mert a verseny korábbi szakaszában őt is elengedte maga mellett Ocon, hogy megpróbálkozhasson Fernando Alonso megelőzésével. Gasly viszont a futamon rendkívül dühösen reagált versenymérnöke kérésére, a leintés után pedig arról beszélt, szó sem volt ilyesmiről a verseny előtt.
„Nem beszéltünk erről a futam előtt. Egyértelmű volt, hogy azt tervezték, hogy a verseny egy pontján Esteban elégávással elém kerül, de a tempóm gyorsabb volt, és vissza kellett őt előznöm. Egyébként is megelőztem volna a pályán, mert frissebb gumijaim voltak” – mondta a francia pilóta.
„Soha nem volt kimondva, hogy vissza kell cserélnünk a pozíciókat, mert előrébbről rajtoltam, és mindig előrébb voltam. Csapatként teljesen mindegy a végeredmény, de nem számítottam erre. És nem is értem, mivel én voltam a vezető autó, szóval beszélni fogunk róla.”
„Én ülök az autóban, a dolgom pedig, hogy olyan gyors legyek, amennyire csak tudunk. Mindent beleadok.”
A csapatot irányító Bruno Famin azt mondja, senkinek nem kell dühösnek lennie a történtek miatt, és nincs is feszültség házon belül.
„Nincs semmiféle problémánk a versenyzők között” – magyarázta. „Mindketten küzdenek a saját legjobb eredményeiért, ami normális, ezért fizetjük őket. De azért is, hogy a lehető legjobb eredményt érjék el a csapatnak.”
„A verseny hevében persze lehetnek egy kicsit erős megjegyzések, de nincs kétségem afelől, hogy a versenyzőnk közös nevezőn vannak. A legjobb csapateredmény érdekében Esteban előtt hagytuk Pierre-t, hogy – még ha kicsi is, de – legyen esélye elkapni Fernandót. Ez nem volt végül lehetséges, szóval az, hogy visszacseréltük a pozíciókat, teljesen normális.”
A verseny után Famin beszélt Gaslyval is, és azt mindenképp meg kell vizsgálniuk, hogy megfelelően kommunikálták-e le a történteket a francia pilótával.
„Ez az, amit meg kell vizsgálnunk, hogy teljesen transzparensek legyünk. Nem tudom, mi hangzott el, ezt tisztázni kell. Olykor vannak kommunikációs problémák, mert a rádiójel nem annyira jó. Vagy néha a mérnök gondolja azt, hogy világosan beszél, de a versenyző talán nem veszi az adást, mert másra fókuszál.”
„Meg kell vizsgálnunk, hogy a versenyző megfelelően megkapta-e az információt. De a manőver a csapatérdek miatt történt, és nincs kétségem afelől, hogy ebben a pilóták is egyetértenek.”
„Ha egy kicsit másképp, fordítva kell megtennünk ezt a következő versenyeken, megtesszük. Ők is tudják ezt, nincs feszültség.”
Arra a kérdésre, hogy meglepte-e, hogy Gasly a nyilvánosság előtt adott hangot nemtetszésének, a csapatvezető így felel: „Ők harcosok, rögtön a verseny után pedig csalódottak lehetnek, szóval teljesen normális.”