Az osztrák csapat a tavalyi év után újra megnyerte a konstruktőri bajnoki címet az F1-ben, Max Verstappen pedig már a jövő hétvégi Katari Nagydíjon bebiztosíthatja harmadik világbajnoki címét. A Red Bull jelenleg abszolút dominál a száguldó cirkuszban, ez pedig Newey szerint nagyban köszönhető annak, hogy a tavalyi, RB18-as kódjelű modell kiválóan sikerült. Pedig a csapatnak nem volt egyszerű dolga, 2021-ben ugyanis nagyon sokáig fejlesztette az akkori, RB17-es versenyautót, hogy Max Verstappen révén legyőzhessék a Mercedest és Lewis Hamiltont.
„Az RB19-es egyértelműen nagy mértékben az RB18-as evolúciója. A 18-as valószínűleg sokkal rövidebb idő alatt fogant meg, mint a legtöbb, ha nem az összes riválisunk autója, mivel 2021-ben nagy bajnoki küzdelmet folytattunk a Mercedessel. És talán helytelenül, de mivel sok év után először volt esélyünk a bajnoki címre, úgy döntöttünk, hogy sok energiát fektetünk annak az autónak a fejlesztésébe az év során, miközben például a Ferrari épp az ellenkezőjét csinálta” – magyarázta a szakember. az F1 Beyond The Grid című podcastjében. „Ők nem voltak benne a bajnoki küzdelemben 2021-ben, szóval nagyon hamar leálltak a ’21-es autó fejlesztésével, és a ’22-es autó tervezésére koncentráltak. A Mercedes valahol a két csapat között volt ebben a tekintetben.”
„Mi tovább fejlesztettünk, mint ezek a csapatok, ez pedig elméletileg hátrányba sodort bennünket. Azt gondolom, amit sikerült elérni, hogy az architektúrát jól eltaláltuk. Amikor az RB18-as először kigurult tavaly, Bahreinben, a Ferrari egyértelműen gyors volt, sőt, talán gyorsabb is nálunk a szezon elején. De sikerült az alapokat jól eltalálni, ez pedig remek fejlesztési platformot nyújtott nekünk.”
Arra a kérdésre, hogy pár kör után világossá vált-e számukra az, hogy az RB18-as győzelemre született, Newey így felelt: „Igen. Volt bizonyos mértékű pattogás – nem annyi, mint más csapatoknál, de azért volt. Ezen pedig felül kellett kerekednünk.”
„Meglehetősen jól megértettük azt, hogy mit kell tennünk ezzel. Szóval a bahreini versenyre előálltunk az első fejlesztési csomaggal, így a pattogás már sokkal kisebb problémát jelentett, mint bizonyos más csapatoknál. Mindez azt jelentette, hogy nem kellett annyi energiát fordítani a fejlesztések során a pattogás megoldására, mint a Ferrarinak és a Mercedesnek.”
Amikor arról faggatták, hogy mit sikerült olyan jól eltalálni a 2022-es szabályok bevezetésekor, ami miatt ekkora előnybe kerültek, Newey így felelt: „Ezt nem árulhatom el, nem igaz?”