Minderről a Buzz Radar nevű, közösségi platformokat elemző vállalat számolt be, rávilágítva arra, hogy a 2023-as világbajnoki évad drámai fordulatot idézett elő a Forma-1 elmúlt években látott lenyűgöző növekedésében.
Az elemzésből kiderül, 2022-ben jelentős növekedést mutattak a számok, ebben komoly szerepet játszott a 2021-es, végletekig kiélezett bajnoki küzdelem, valamint az is, hogy jelentősen megváltoztak a Forma-1 technikai szabályai, ezáltal pedig a versenyautók is gyökeres átalakuláson mentek keresztül.
A Buzz Radar adatai szerint az F1 közösségi médiás említései mintegy 70,2 százalékkal csökkentek az idei év első öt hónapjában 2022 ugyanezen időszakához mérten, míg az új követők számra 46,29, a közösségi média elérés pedig 64,1%-kal csökkent.
A 2023-as adatok betekintést engedtek abba is, hogy az F1-ről folytatott diskurzus alapvetően megváltozott az idei évben: „Az olyan szavak, mint az ’unalmas’ és a ’bosszantó’ manapság gyakran használt jelzőkké váltak, és felváltották az olyan pozitív értelmű szavakat, mint az ’érdekes’ és az ’izgalmas’.”
A Buzz Radar szerint a visszaesés egyértelműen a Red Bull dominanciájának köszönhető, illetve annak, hogy az osztrák csapat egy verseny híján az összes futamot megnyerte az elmúlt 12 hónapban.
Bár a közösségi médiás elérése az F1-nek alapvetően csökkent, a sorozat saját csatornái nem követték ezt a tendenciát: a FOM állítása szerint 2023-ban eddig mintegy nyolcszor akkora a növekedése a száguldó cirkusz csatornáinak, mint amit a Buzz Radar említett a januártól májusig terjedő időszakban.
Az idei szezon második negyedévében az F1 csatornái globálisan a második helyen álltak (a spanyol La Liga mögött) a követők növekedési ütemét tekintve az összes fő sportág közül. A FOM szerint az aktív elköteleződések (például kedvelések, megjegyzések és megosztások) száma idén eddig 4%-kal nőtt 2022-höz képest, a szezon végére pedig várhatóan meghaladják az 1,5 milliárdot.