Nem tett jót az F1-nek Verstappenék dominanciája - F1VILÁG.HU

Nem tett jót az F1-nek Verstappenék dominanciája

HIRDETÉS
Jelentősen visszaesett az érdeklődés a Forma-1 iránt a közösségi oldalakon Max Verstappen és a Red Bull idei dominanciája miatt.
SUZUKA, JAPAN - SEPTEMBER 24: Race winner Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing celebrates in parc ferme during the F1 Grand Prix of Japan at Suzuka International Racing Course on September 24, 2023 in Suzuka, Japan. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202309240243 // Usage for editorial use only //

Minderről a Buzz Radar nevű, közösségi platformokat elemző vállalat számolt be, rávilágítva arra, hogy a 2023-as világbajnoki évad drámai fordulatot idézett elő a Forma-1 elmúlt években látott lenyűgöző növekedésében.

Az elemzésből kiderül, 2022-ben jelentős növekedést mutattak a számok, ebben komoly szerepet játszott a 2021-es, végletekig kiélezett bajnoki küzdelem, valamint az is, hogy jelentősen megváltoztak a Forma-1 technikai szabályai, ezáltal pedig a versenyautók is gyökeres átalakuláson mentek keresztül.

A Buzz Radar adatai szerint az F1 közösségi médiás említései mintegy 70,2 százalékkal csökkentek az idei év első öt hónapjában 2022 ugyanezen időszakához mérten, míg az új követők számra 46,29, a közösségi média elérés pedig 64,1%-kal csökkent.

A 2023-as adatok betekintést engedtek abba is, hogy az F1-ről folytatott diskurzus alapvetően megváltozott az idei évben: „Az olyan szavak, mint az ’unalmas’ és a ’bosszantó’ manapság gyakran használt jelzőkké váltak, és felváltották az olyan pozitív értelmű szavakat, mint az ’érdekes’ és az ’izgalmas’.”

A Buzz Radar szerint a visszaesés egyértelműen a Red Bull dominanciájának köszönhető, illetve annak, hogy az osztrák csapat egy verseny híján az összes futamot megnyerte az elmúlt 12 hónapban.

Bár a közösségi médiás elérése az F1-nek alapvetően csökkent, a sorozat saját csatornái nem követték ezt a tendenciát: a FOM állítása szerint 2023-ban eddig mintegy nyolcszor akkora a növekedése a száguldó cirkusz csatornáinak, mint amit a Buzz Radar említett a januártól májusig terjedő időszakban.

Az idei szezon második negyedévében az F1 csatornái globálisan a második helyen álltak (a spanyol La Liga mögött) a követők növekedési ütemét tekintve az összes fő sportág közül. A FOM szerint az aktív elköteleződések (például kedvelések, megjegyzések és megosztások) száma idén eddig 4%-kal nőtt 2022-höz képest, a szezon végére pedig várhatóan meghaladják az 1,5 milliárdot.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Nem tett jót az F1-nek Verstappenék dominanciája
Hamilton az élen a Las Vegas-i nyitóedzésen
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!