Verstappen idén elképesztő teljesítményt nyújt a Forma-1-ben, a hétvégi Katari Nagydíjon pedig jó eséllyel bebiztosítja majd harmadik világbajnoki címét is. A holland versenyző az évad során rekordot is döntött, hiszen sorozatban 10 futamgyőzelmet szerzett. Ezzel kapcsolatban nyilatkozta azt Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke, hogy „legfeljebb a Wikipediára való”, sőt, utalt arra is, szerinte a Red Bull kifejezetten Verstappenre fejlesztette idei autóját.
De hasonlóról nyilatkozott nemrég Sergio Perez édesapja, Antonio is: „Az autó Maxra van hangolva, aki szereti, ha nagy a tapadás elöl. Checo inkább a hátsó tapadást preferálja, így egy olyan autót kell vezetnie, melyet Maxra szabtak.”
A McLaren brit tehetsége, Lando Norris viszont biztos benne, nem erről van szó, szerinte ugyanis lehetetlen egyetlen versenyzőre fejleszteni egy versenyautót.
„Nem a csapaton múlik ez, hogy egyszerűen csak tervezzen egy autót egyvalaki számára. Talán egy tökéletes világban működhetne ez. De a mi dolgunk az, hogy teljesítsünk, nem számít, milyen autóról van szó” – mondta a McLaren ifjú titánja a RacingNews365.com című internetes portálnak adott interjújában. „Max is valami hasonlót mondott a minap, miután Toto nyilatkozott valamit a Red Bullról.”
„Kétlem, hogy lehet tervezni egy autót valaki számára. Egyszerűen nem így működik. Sokkal inkább a versenyzőn múlik, neki kell vezetnie azt az autót, amit kap. Én azt gondolom, ha végül lassabb vagyok a csapattársaimnál valamiért, az azért van, mert nem végzek elég jó munkát. Ilyen egyszerű. A versenyző dolga. Ezért vagyunk itt.”
A brit pilóta szerint a versenyző feladata az, hogy kihozza az autóban rejlő potenciált, még akkor is, amikor azt nehéz vezetni.
„Számomra a legfontosabb az, hogy gyorssá tegyem az autót. Szerintem az emberek néha azt nem értik meg kívülről, hogy a versenyző feladata a lehető leggyorsabban vezetni, bármilyen autót is adnak alá. Igen, az ember szeretne egy jó autót, ami fekszik neki. De a versenyzők elég pénzt kapnak azért, hogy a legjobbat nyújtsák minden körülmény között. Akár szeretik az autót, akár nem, akár nehéz vezetni, akár biztonságos. A mi dolgunk beleülni, és vezetni azt, amit a csapat ad nekünk.”
„Lehet gyors autód, olyan, amit nagyszerű vezetni, de én mindig azt választanám, amit nehéz vezetni, de gyors, mintsem egy olyan, ami jól kezelhető, de lassú. Azt gondolom, tudjuk, hogy a prioritás számunkra az, hogy gyorssá tegyük az autót. Ha nehéz vezetni, hát nehéz – akkor azon is dolgozhatunk, hogy jobban vezethetővé tegyük. De én mindig a gyorsabb autót választanám a könnyen kezelhetővel szemben. Mert szerintem a mi feladatunk boldogulni vele.”