A rendkívül meleg időjárási körülményekre rátett egy lapáttal, hogy a dohai versenyen kötelezővé tették a legalább három kerékcserét, ezáltal pedig a versenyzők tulajdonképpen végig időmérős köröket futottak. A verseny óriási kihívásokat tartogatott a pilóták számára, akik nehezen bírták a rendkívüli fizikai megterhelést. Sőt, volt köztük olyan, aki nem is tudott eljutni a célig: Logan Sargeant a 42. körben egész egyszerűen kénytelen volt leparkolni a garázsban, de a leintés után többen is orvosi segítségre szorultak.
Esteban Oconnak sem volt egyszerű dolga, ő már a futam elején belehányt a sisakjába, újságíróknak nyilatkozva pedig elárulta, soha nem tapasztalt még ilyen pokoli körülményeket.
„Dzsiddában is ilyen, padlóig nyomjuk az elejétől a végéig, de soha nem éreztem még ilyesmit” – mondta a francia. „Akkora volt a forróság, hogy az egyenesben fel akartam nyitni a sisakrostélyt, mert semmi levegőm nem volt.”
„És próbáltam a kezemmel is levegőt terelni a sisakomba, mert minél jobban próbáltam lélegezni, annál több forróság áramlott be a sisakomba. Pokoli volt. De jövőre később versenyzünk itt, szóval jobb lehet a helyzet.”
Arra a kérdésre, hogy fontolgatta-e, hogy kiáll a versenyből, amikor rosszul érezte magát, Ocon így felelt: „Nem. Ahhoz előbb meg kell ölni engem! Tényleg így van!”