A 2025 és 2027 közötti időszakra kiírt gumitenderen a Pirelli mellett a Bridgestone is beadta pályázatát, és bár a sportág vezetői elégedettek voltak a japán gyártó előterjesztéseivel, végül mégsem nekik szavaztak bizalmat. A Bridgestone a döntés után közleményt adott ki, ebben azt írják, olyan, a közúti abroncsgyártás során már bejáratott technológiát alkalmaztak volna, mely tökéletes lett volna a Forma-1-es versenyzésben.
„Miközben a Bridgestone motorsportbeli tevékenységei 60. évfordulóját ünnepli 2023-ban, a vállalat továbbra is támogatja globális szinten a fenntartható prémiumszintű motorsportot” – áll a japán gyártó közleményében. „Az F1 a világ legnagyobb presztízzsel bíró motorsport-platformja, a Bridgestone pedig tanulmányozta az F1-et is, mint különféle opciók egyikét ahhoz, hogy támogassa a fenntartható globális prémiumszintű motorsport-stratégiát.”
„A Bridgestone őszintén és folyamatosan kommunikált az FIA-val és az FOG-vel (Formula One Group) az F1 következő időszakára vonatkozó gumitender kapcsán, és fejlett innovatív technológiát és fenntarthatósági kezdeményezéseket javasolt.”
A Bridgestone feltehetően a közúti abroncsgyártás során használt, Enliten nevű technológiáját alkalmazta volna a Forma-1-ben. A széles körben újrahasznosított anyagokat használó gyártási technológia révén a közúti abroncsok mintegy 20 százalékkal lettek könnyebbek a korábbiaknál. Ez segített csökkenteni a gördülési ellenállást, jobb üzemanyag-fogyasztást és futásteljesítményt biztosít, és segíthet az autó irányíthatóságában is kisebb tömege révén. Ezzel a megoldással a gumik nem utolsósorban jóval fenntarthatóbb is, mivel összetevőinek 63 százaléka újrahasznosítható, a termékek szállítása pedig egyszerűen megoldható.
Bár a Forma-1-es pályazatuk ezúttal nem járt sikerrel, Shuichi Ishibashi, a Bridgestone Corporation igazgatósági tagja azt mondta, biztató visszajelzéseket kaptak az F1 és az FIA részéről a technológiájukkal kapcsolatban.
„Bár a Bridgestone ezúttal nem tudja segíteni az F1-et, a folyamat pozitív elismerést kapott az FIA és az FOG részéről, és megerősítést nyert, hogy értéket teremtünk a Bridgestone fejlett innovatív technológiájával, beleértve a fenntarthatósági törekvéseket is” – mondta a szakember.
A Pirelli legújabb F1-es szerződése 2027 végéig szól, ám 2028 végéig meghosszabbító lesz az új megállapodás révén. A pletykák szerint viszont nem kizárt, hogy egy darabig ez lesz a gumigyártó utolsó ciklusa a Forma-1-ben, mivel a vállalat elérte a marketing és technológia területén kitűzött ambícióit, mióta 2011-ben visszatért a Forma-1-be.
A Pirelli esetleges kilépése pedig megnyithatná a lehetőséget a Bridgestone előtt arra, hogy visszatérjen a száguldó cirkuszba. Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója a minap egy interjúban azt mondta, egyelőre nem szerepel a terveik között az, hogy gumiháborúnak adjanak teret a sportágon belül.