A McLaren egész hétvégén remekelt, hiszen az egykörös tempó, valamint a versenytempó tekintetében is erősnek mutatkoztak autói. Oscar Piastri az első helyről rajtolva nyerte meg a szombati sprintfutamot, a vasárnapi versenyen pedig az ausztrál a 2. helyen ért célba csapattársát, Lando Norrist megelőzve.
A McLarenek ráadásul 4-5 másodperccel a győztes Verstappen mögött futottak be, Andrea Stella csapatfőnök ugyanakkor azt mondja, a gumikkal kapcsolatos problémák miatt 18 körben maximalizált etaphosszok miatt a Red Bull nem tudott optimális versenyt futni.
„Mindenekelőtt azt gondolom, a versenyben vezető stratégiája egy kicsit szuboptimális a verseny szempontjából, hiszen az a legbiztonságosabb taktika. Megvéd egy késői biztonsági autós szakasztól, szóval vonzóvá tett bennünket az a tény, hogy olyan stratégián voltak, mellyel időt veszítettek. És abban sem vagyok biztos, hogy mennyire nyomták neki. De azt határozottan észleltem én is, hogy Maxnak talán nem volt annyi a tarsolyában, mint más alkalmakkor” – magyarázta a szakember.
„Ez egy padlógázas verseny volt, hiszen az etap hosszát meghatározta a maximális hossza. A közepes és a kemény keverékű gumik pedig valójában jól működtek, szóval lehetővé tették a versenyzőknek, hogy nyomják neki. Pénteken, miután láttuk, hogyan viselkednek a gumik, arra számítottak, hogy ez a verseny a gumik kontrollálásáról szól majd. Ehelyett viszont – legalábbis számunkra – egy olyan futam volt, ahol nyomhattuk, és ez biztató.”
Stella ugyanakkor figyelmeztet, nem feltétlenül kell hasonló erőviszonyokra számítani a folytatásban, ráadásul azt sem szabad elfelejteni, hogy a Mercedes igencsak erős lehetett volna a versenyen, ha pilótái nem ütköznek össze a rajtot követően.
„Meglátjuk a következő versenyeken, hogy ez azért volt-e, mert javítottunk az autón, ezáltal pedig finomabban bánunk a gumikkal, és jobb a degradáció, vagy pedig pusztán a körülményeknek volt köszönhető.”
„A Mercedes egyáltalán nem volt messze. George (Russell) versenytempója nagyon erős volt, és sajnálatos az ő szempontjukból, hogy annyi időt elbuktak a rajtnál, és balszerencsés helyzetbe kerültek. Máskülönben szerintem ott lettek volna velünk elöl.”
„Ez a pálya nagyon feküdt a mi autónknak, szóval nem számítok arra, hogy a következő versenyeken feltétlenül ez lesz az erősorrend.”