Horner: A jövőre nézve nincs értelme a kötelező etaphosszoknak - F1VILÁG.HU

Horner: A jövőre nézve nincs értelme a kötelező etaphosszoknak

HIRDETÉS
Christian Horner szerint semmi értelme nem lenne annak, ha a Katari Nagydíjon látottakból okulva bevezetnék a Forma-1-ben a kötelező etaphosszokat.
LUSAIL CITY, QATAR - OCTOBER 08: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 makes a pitstop during the F1 Grand Prix of Qatar at Lusail International Circuit on October 08, 2023 in Lusail City, Qatar. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202310080490 // Usage for editorial use only //

A dohai versenyen 18 körben maximalizálták megtehető versenyetapok hosszát, mindezt amiatt, mert a pénteki napot követően sérüléseket találtak a Pirelli abroncsain, melyeket feltételezhetően a kerékvetők okoztak. Mindez azt jelentette, hogy a versenyzők 18 kört tehettek csak meg egy adott garnitúra gumival, ez pedig predesztinálta, hogy legalább háromszor kellett kiállniuk kerékcserére az 57 körös futamon.

A verseny viszont emiatt túlzottan kiszámíthatóvá vált, és Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is azon a véleményen van, a jövőben nem szabad elgondolkodni azon, hogy korlátozzák a csapatok stratégiai szabadságát.

„Én azt gondolom, meg kell adni a szabadságot, és ez kreálja a kreativitást. Kötelező bokszkiállások? Ez hatással lenne az időmérő végeredményére, és arra, hogy mennyi kört teszünk az időmérőn, hogy spóroljon a gumikkal a versenyre… Szóval szerintem semmi értelme” – mondta a szakember. „A leggyorsabb versenyt akarjuk futni, akár egy, akár kettő, akár három kerékcserére van szükség ehhez.”

A katari futamot végül Max Verstappen nyerte meg, ám mindössze 4,8 másodperces előnnyel a másodikként befutó Oscar Piastri előtt. Valószínűleg simább győzelmet aratott volna, ha nem kontrollálja jelentősen a tempóját, hogy egy potenciális biztonsági autós szakasszal szemben védekezzen. Ráadásul ő is említést tett arról, hogy az RB19-es kódjelű versenyautó a gumikezelés terén nagyon erős, ezt pedig ezen a versenyen nem tudták kiaknázni.

„Biztonsági szempontból teljesen értem, hogy miért csinálták” – mondta Christian Horner. „Stratégiailag talán nem volt optimális erre a versenyre, a két kiállás és a gumidegradáció, illetve néhány egyéb dolog számításba jöhetett volna. De ez egy másmilyen verseny volt, és másképp tette próbára a stratégákat.”

„A lényeg, hogy sokkal kiszámíthatóbbá tette, hiszen tudtuk, hogy mi a versenyautók maximális etaphossza. Szóval számunkra a kockázat menedzselése volt a lényeg, illetve a biztonsági autó általi kitettség az utolsó 10 körben, ezért is mentünk túl az optimális stratégián, hogy fedezzük magunkat arra az esetre, ha a mögöttünk lévők kapnak egy ingyen kiállást.”

„Szóval a rizikó limitálásáról szólt a stratégiánk, különösen abban az utolsó 10 körben.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Horner: A jövőre nézve nincs értelme a kötelező etaphosszoknak
Horner szerint Verstappen is ugyanazt a nyomást érzi, mint anno Senna, Schumacher és Hamilton
Verstappen: Eljön a nap, amikor a szüleim már nem lesznek velem
Sainz attól tart, Katarban az 5. hely lesz a maximum a Ferrarinak
Verstappen: A McLarennel és a Ferrarival is bajnok lettem volna!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!