Verstappen a pole pozícióból rajtolt Interlagosban, és végül a versenyt szinte végig vezetve magabiztos győzelmet aratott. Legfőbb kihívója ezúttal is Lando Norris volt, aki a 6. helyről rajtolva az első kör végén már a 2. pozícióban autózott, és a futam jelentős részében meglehetősen közel tudott maradni a háromszoros világbajnokhoz.
“Azt gondolom, határozottan verseny volt. Lando a legjobb gumiszettet választotta a rajthoz, a legjobb esélye pedig valószínűleg az elindulás pillanatában volt” – mondta Christian Horner. “Szóval megkönnyebbültem, amikor láttam, hogy Max megtartotta a vezetést az első kör végén.”
“De aztán egy macska-egér játék kezdődött, mivel minden a gumikezelésről szólt, arról, hogy ne használjuk túl őket. Mondjuk a versenyzőknek ilyenkor, hogy vigyázzanak a gumikra, de közben növeljék az előnyüket – és itt a szélárnyék igencsak jelentős.”
“De akárcsak a sprinten, Max ezúttal is hihetetlenül jól menedzselte a dolgokat, és képes volt növelni az előnyét. Aztán ugyanabban a körben álltunk ki, mint Lando, és még növelni is tudtuk az előnyünket a bokszkiállás során 5 másodperc felettire. A közepes keverékű gumikkal aztán Max mindent kontroll alatt tartott az utolsó etapban. Végül meglehetősen sima volt, de aMcLaren a legutóbbi néhány versenyen határozottan a legfőbb ellenfelünk volt.”
A vasárnap idei 17. győzelmét szerző Verstappen osztja főnöke véleményét: azt mondja, bár kívülről minden simának tűnhetett, valójában voltak olyan fázisai a versenynek, amikor Norris igencsak ott loholt a sarkában.
“Kívülről talán teljesen egyszerűnek tűnt, de azt gondolom, az összes etap nagy részében Lando hozta azokat a köridőket, amiket én futottam” – magyarázta a holland. “Mindig az utolsó 5-10 körben volt az, hogy látszólag jobban alakult az abroncsaink degradációja. De igen, az etapok elején határozottan nagyon oda kellett figyelnem, nem engedhettem meg magamnak, hogy hibázzak.”
“Ezen a pályán pedig a jelentős degradáció miatt nem egyszerű vezetni. Nem lehet csak úgy pihenni, és következmények nélkül hagyni, hogy az autó beguruljon a kanyarokba. Tényleg oda kell figyelni. Szerencsére mindent jól csináltunk ma, a stratégiát és a bokszkiállásokat is. Ennek nagyon örülünk.”